Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!)
Så har jeg endelig haft tid til at hente uret og måle den meget omtalte remstift.

İmage

Længde, L= 22mm
tykkelse Ø1 = 2mm
Tap Ø2 = 1mm

Som det ses af billedet er det en kende svært at få stiften løs hvis der sidder en alm. rem på uret. Både A og B enden sidder helt op ad kassen, og eneste mulighed er at lirke et springbar-tool eller en meget lille skarp skruetrækker ind mellem remstift og hornene. Tapperne er 1mm lange og går helt ind i hornene.

Helt klart ikke en stift-type man benytter på sin Patek da ridser ved afmontering af alm. rem helt sikkert vil give ridser. Jeg bruger jo mine elskede Bundeswehr flex-lænker, og de kan afmonteres uden at man tager remstifterne af. De originale remme var jo den alm. "Bund" som er designet som en "open-end" rem med metal "flapper" til at sikre remmen på stiften. Stiftens design og det faktum at både flex og Bund rem kan monteres på fixed-bars gør at jeg tror at disse stifter ikke var designet til at blive afmonteret men snarere var en form for semi-fixed-bar løsning.

/L

BTW: til min overraskelse var også A-enden fjederbelastet
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!) - af longbear - 08-05-2015, 12:08 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)