09-04-2013, 03:30 PM
Faurschou Skrev:TimeToWatch.dk Skrev:Derfor er det nok også grunden til at dem der skal investere satser på noget ultra klassisk og high-end der ikke går af mode.
Havde jeg 300 k der udelukkende skulle smide max $ af sig på 20-30 år og måtte jeg kun handle én gang hvorefter uret røg i boks, ville jeg satse på noget Patek Philippe 39 mm Annual Calendar eller noget i den stil. En sikker klassiker der også holder om 20-30 år.
Personligt har jeg en pensionsopsparing som alle andre, og det er ikke uden grund, da det nok på den lange bane er den sikreste investering. At der så også godt kan laves lidt gryn på ure er en anden snak, men det kræver at der handles i stor stil, da det er meget få ure der bare stiger og stiger år for år.
Jeg er enig fsva. pensionsparing, men hvis man har lidt mod og passion da kan et lækkert high-end ur vel også gå an?![]()
Har du et specifikt annual calendar i tankerne, Mads? Jeg pønser nemlig på at købe et par komplicerede PP ure, men jeg venter med at aflægge bestilling efter at have besøgt PP senere på året og læst mere på lektien. Og ellers er jeg glad for at du nævner de ovenfor anførte ''fokuspunkter'', da jeg selv lagde vægt på de faktorer ved min seneste bestilling.
Jeg har ikke et specifikt ref. i tankerne, men historien har lært os at de PPs der over tid er mest interessante er de modeller med komplikationer, 36 mm og større, helst rød og hvid guld.
Jeg tror tendensen fortsætter og derfor ville jeg satse på de nyere lidt større modeller med simple komplikationer som ref. 5146 og 5396. Ultra klassiske og semi kompliceret. Nautilus er et oplagt valg også, men den er nok mere usikker plus at den er pænt overpriced pt. Så det kan næsten kun gå tilbage med den.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)