Hodinkee Collectors Summit 2015 - set indefra
(09-01-2016, 12:18 PM)ultoman Skrev: Hej CF

Nu har jeg lige siddet og læst denne arktikel fra Hodinkee, omhandlende hvad det er man skal kigge efter når man køber et Rolex vintage. http://www.hodinkee.com/articles/9-basic...8c4dbb8ca6

Nu fortalte du om at der på dette Hodinkee sumit var 10 punkter som man gjorde klog i at gå igennem når man købte et vintage ur, for at sikre at man køber uret baseret på noget mere rationelt fremfor emotionelt.

Da jeg læste den ovennævnte artikel, kom jeg sådan til at tænke på de 10 råd du nævnte, for langt de fleste af de 9 råd der findes i denne artikel, giver lige så god mening ved køb af et vintage ur fra et andet brand. Så min tanke var at flere af de råd Hodinkee nævner her, var de samme som du fik præsenteret på dit summit i NY?

mvh

Ulto

Hej Ultoman,

Spændende artikel med gode råd vedr. køb af vintage Rolex. Nu fik jeg den læst - tak!

Nej, det er ikke helt de samme ting. Denne er rettet specifikt mod køb af Rolex med fokus på helt specifikke ting, der skal checkes når du er tæt på at købe en vintage model. Ganske fornuftig liste, så vidt jeg kan se - men det kan de rigtige Rolex-hajer nok sige mere om.

De 10 punkter gik mere på ting du skulle overveje (f.eks. ved at score på en skala fra 1-10) omkring en specifik urmodel - for at sikre dig, at du får købt et ur med potentiale og ikke en fuser. Det går ikke så meget på fake/ikke-fake som det går på kvaliteten af det du køber.

Et eksempel kunne være to forskellige Patek Philippe modeller - vil du købe en Elipse model 7439 bare fordi den har en overkommelig pris og der står PP på skiven eller er der andre modeller, som kunne have mere potentiale, selv om den nuværende pris er højere? Der kan man så bruge de 10 punkter til at få tænkt sig lidt om.

Man kan næsten sige, at det var et gennemgående tema - at man skal købe i så høj kvalitet som muligt og ikke gå på kompromis, så man ikke ender med et ur, der ikke holder værdien og som man ikke kan komme af med igen.

Når du så har besluttet dig for at det er den ur-model du gerne vil købe, så er det jo om at checke at det ikke er en fake. Her er Rolex-listen jo mildest talt ganske god.

Håber, at det giver mening :-)

Claus

Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Hodinkee Collectors Summit 2015 - set indefra - af cfnissen - 09-01-2016, 06:48 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)