Oplysninger om urmager Jens Thomsen
(24-04-2016, 07:55 AM)Lars Skrev: Hej.
Først undskyld jeg ikke lige har været tidligere på banen, der var lige en bornholmer der skulle laves.... Icon_e_biggrin1
Du skal først konstatere om balanceakslen er knækket, den nemmeste måde at gøre det på, hvis man ikke lige er urmager. Er læg det på et bord, drej det forsigtigt fra side til side. Bevæger balancen sig, nogen lunde frit, eller ser den løs ud, vælter fra side til side. Det er lidt svært at beskrive, når man har set det glemmer man det aldrig igen.... Icon_eek
Hvis den ikke er knækket, så er det fordi alle hjulene står fast i skidt og gammel sej olie. Så uanset hvad og hvordan skal det nok på "hospitalet" til operation, ofte er det balanceakslen der er knækket, tappene kan være omkring 0,08 - 0,1 mm, og da der ikke er nogen stødsikring, er der stor chance for at den er knækket... Icon_e_sad
Bor du i nærheden af Sønderjylland kigger jeg gerne på det.
Mvh
Urmager Lars

Det gør skam ingenting Lars, det hele skal jo passes. Jeg har forsøgt at lave et par korte videoer, som viser værket, måske du kan sige noget om fejlen ud fra den? Er det en reparation til flere tusind kr. eller hvilket leje bevæger vi os i?

Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Oplysninger om urmager Jens Thomsen - af Lars - 22-04-2016, 03:57 PM
RE: Oplysninger om urmager Jens Thomsen - af Lars - 24-04-2016, 07:55 AM
RE: Oplysninger om urmager Jens Thomsen - af DonWerner - 24-04-2016, 10:24 AM
RE: Oplysninger om urmager Jens Thomsen - af Lars - 24-04-2016, 10:43 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)