10-05-2013, 11:07 AM
Kristensen Skrev:Hele inhouse begrebet virker stadig noget broget (men sådan er det måske), også efter de tråde jeg har kunne finde om det herinde.
Og billeder skal der nok komme den dag jeg trykker på aftrækkeren.
Jeg skrev med vilje ikke noget om in house, men bare et lidt bedre og lidt finere værk. Jeg tror at når den første glæde over et ur med et super design har lagt sig begynder andre kvaliteter at betyde mere og mere. Detaljer som ikke var det vigtigste i valgsituationen bliver interessante og værkets kvalitet får betydning. Omegas caliber 2500 med coaxial teknologi og en storartet finish er et fint og godt værk som man altid vil kunne glæde sig over at have i sit ur. Væsentlig bedre end ure med standard ETA værker (som den jo er bygget på) og absolut fin mekanik. Omegas caliber 8500 er et helt nummer finere på mange måder. Det er nyeste udvikling, det er fornemmere forarbejdet, det er smukkere og det er mere unikt. Det er også 5-10 K dyrere at køve en PO med dette værk, men hvis du virkelig mener at det skal være en keeper vil jeg anbefale at ofre det. Du har ikke nævnt Omega AT men det ville jeg selv vælge med cal 8500. Det kan findes til 20-25 K uden problemer og jeg tror på at det er et mere langtidsholbart design end PO.
VH Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)