Fin artikel om Patek Philippe i JP Tempo
TimeToWatch.dk Skrev:.

Når det så er sagt syntes jeg måske det er lidt beskimmende, at det nærmest skal fremstå som en eksklusivitet, at et firma som PP er så langsomme om alt lige fra fabrikation til service, og så selektiv i sin kundeudvælgelse til deres grand complication modeller. Tiden er løbet fra begrebet "arrogant kundeservice", der skal få kunden til at føle sig som noget særligt, fordi han aller nådigst har fået lov at købe et ur. Det var vist noget der hørte det forrige århundrede til, men åbenbart stadig hersker i bedste velgående i den schweiziske urindustri Icon_rolleyes

Jeg er i og for sig enig, men det er vel også en nødvendig strategi i disse tider med øget konkurrence? PP bliver jo nærmest nødt til at bevare den ''aura'' og ''mystik'' omkring dem, idet deres høje priser får folk til at overveje andre mærker.

En anden side af denne fremgangsmåde kan måske også tilregnes det forhold, at PP gerne vil øge sandsynligheden for at et af deres ''særlige'' ure forbliver hos køberen og ikke bliver solgt for en latterlig høj pris på brugtmarkedet - lidt ligesom PAM 382. Jeg ville som producent klart foretrække at et af mine ''særlige'' ure blev solgt til en oprigtig samler, i stedet for en gemen, grådig sælger.

PP er dog ikke alene om at give deres gode kunder særbehandling. Ferrari benytter rent faktisk samme strategi med at forbeholde visse af deres modeller til deres gode kunder. Dette var eksempelvis tilfældet med F50 og FXX, så vidt jeg kan forstå.
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Fin artikel om Patek Philippe i JP Tempo - af Mr. Tick - 12-05-2013, 08:04 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)