19-05-2013, 02:30 PM
Citat:Egentlig er det jo lidt underligt, at gå så meget op i tilbehør, hvis jeg må være så fri at ytre dette. Når jeg får et ur hjem, pakker jeg det ud, rengør det og tilpasser tingene, og herefter bærer jeg uret med glæde. Tilbehøret står så i en pose på en hylde i mit skur. Nogle gange giver jeg pokker i tilbehøret, og køber et ur uden. Det bærer jeg med samme glæde, som det ur, hvor tilbehøret står i sin pose i skuret Når omstående er ytret, så kan jeg godt forstå de, som går op i helheder, og derfor gerne vil have tilbehør til deres ure - sådan har vi jo så forskelligt fokus i vores fælles hobby
Jeg har ikke prøvet de super eksklusive ure, så jeg kan kun tale ud fra den erfaring, som jeg har lige nu. Efter min mening gør Breitling det meget godt med deres flotte æsker og "indmad". Ud fra dette perspektiv kan jeg godt følge fascinationen af tilbehør, som ved udpakning er med til at skabe spænding og forventning, som så kulminerer i bedste Babushka stil inderst efter en masse "arbejde" med udpakningen
Jeg deler ikke fraktion / skole med dig ang. Box & Papers, John, men jeg kan udmærket godt følge dine grunde. Og tilføje at når jeg har et ur med full set, ser jeg kun uret, kassen og papirerne + andet hejs ligger enten i bank eller i en kurv under min seng og jeg sidder ikke og stirrer på dem nogensinde...
Det er tanken om det relevante tilbehør, som gør mig glad (og så ved jeg at uret er, hvis det skulle sælges igen, lidt nemmere at vippe og / eller prisen er lidt bedre).
Og rigtigt mange andre her har det på samme måde (kan se fra mængden af købere for Rolex booklets, hang tags, æsker mm. som de herrer er velkommen at se på markedspladsen her eller på It´sTime
Stræben for at kontrollere kaos ?
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)