25-05-2013, 09:01 AM
Tak for billederne ;) Super lækre ure (i hvert fald de fire dørste ;)). Jeg synes, at sub og exp passer dig perfekt, Klaus. Og klæder dig rigig godt. Gad fodt det passede mig lige så godt. Ligeledes er jeg enig i, at ME ser stor ud til din arm. DS er bare lækker. Jeg må forbi Klarlund, når jeg engang får lidt tid. Og så må jeg prøve, om jeg kan spare lidt gryn sammen og/eller sælge et af mine ure.
Vi har vist 'diskuteret' skivens størrelse adskillige gange, og jeg kan godt 'leve' med en mindre skive, hvis kransen er stor, så uret samlet set er relativt stort. Men der er ofte sammenhæng mellem skivestørrelse og urets ditto.
Et eksempel på en lille skive pg et stort ur et mit gamle kvartsur, som jeg gik med en årrække, før jeg begyndte at interessere mig for mekaniske ure.
Vi har vist 'diskuteret' skivens størrelse adskillige gange, og jeg kan godt 'leve' med en mindre skive, hvis kransen er stor, så uret samlet set er relativt stort. Men der er ofte sammenhæng mellem skivestørrelse og urets ditto.
Et eksempel på en lille skive pg et stort ur et mit gamle kvartsur, som jeg gik med en årrække, før jeg begyndte at interessere mig for mekaniske ure.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)