30-05-2013, 02:38 PM
Der er ikke noget der er lettere at sælge end Rolex, men avancen er af samme årsag l..., da private stort set kan tage samme priser og sælge lige så hurtigt som forhandlere. Mht. om Claus ville rate anderledes end mig er svaret nok både ja og nej. Claus er med garanti stærkere i de prisbillige dykker- sportsmodeller end jeg er, mens visse dyrere mærker og vintage Rolex nok er lettere for mig. Men køberen i DK er vel ret beset ligeglad med hos hvilken forhandler uret sælges fra!? Så vi burde vel have samme udgangspunkt. Så har vi nok begge en delvis fast kundeskare, som har personlige præferencer som også vægter lidt +/-.
Umiddelbart vurderer jeg AP til at være lettere at sælge i DK end PP, da prisniveauet er en tand lavere og feks et AP 15300/15400/ROO har et langt bredere DK-publikum end PP's meget dressy ure, der typisk er i ædelmetal og ca. x2 i pris i forhold til tilsvarende AP. Ret og slet mere ur for pengene kontra prestige. Men et PP Nautilus 5711 er da med garanti lettere at sælge end et AP Jules Audemars Tourbillon
Claus min liste er ud fra personlige erfaringer og de få LW'er jeg har haft er røget ok hurtigt. Oris har jeg ikke meget erfaring med, så der kan du sagtens have ret. Sjovt nok et mærke jeg aldrig for tilbudt.
/Mads
Umiddelbart vurderer jeg AP til at være lettere at sælge i DK end PP, da prisniveauet er en tand lavere og feks et AP 15300/15400/ROO har et langt bredere DK-publikum end PP's meget dressy ure, der typisk er i ædelmetal og ca. x2 i pris i forhold til tilsvarende AP. Ret og slet mere ur for pengene kontra prestige. Men et PP Nautilus 5711 er da med garanti lettere at sælge end et AP Jules Audemars Tourbillon
Claus min liste er ud fra personlige erfaringer og de få LW'er jeg har haft er røget ok hurtigt. Oris har jeg ikke meget erfaring med, så der kan du sagtens have ret. Sjovt nok et mærke jeg aldrig for tilbudt.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)