Godt nytår - "årets ur" og nytårsuret?
Godt og klassisk emne!

‘Årets ur i bred forstand’ kan kun være Moonswatch. Dels pgra samarbejdet mellem to urmærker som endte med det bedste fra begge på magisk vis. Og dels pgra. reaktionerne der gik lige fra ‘helligbrøde”over ‘gimmick’ til ‘hvorfor kan jeg ikke købe et?’

İmage

Mit eget personlige ‘årets ur’ er et der ankom 15. december og som ikke har været af armen endnu. Det var på min liste over personlige grail-ure.

İmage
İmage
İmage

Det er selvfølgelig Reverso Grande GMT. Jeg skal spare jer for detaljerne. Se den separate tråd længere nede.

‘Årets under radaren ur’ kan kun være mit JLC Geophysic True Seconds med sin mærkelige komplikation og sit ekstremt underspillede look. Det er bla. blevet kaldt et Seiko af en ellers dreven urkender, der så det lidt på afstand. Det ur er så meget en fornøjelse rettet mod bæreren og ikke et publikum, der skal imponeres. Og så er det fra det tidspunkt, hvor JLC begyndte at skrue op for kvalitet i finish. Elsker det.

İmage

İmage
İmage
İmage

Og endelig er der ‘årets smil-fremkaldende ur’. Det kan kun være dette Lange 1815, der med sit totale mangel på hurlumhej og store armbevægelser altid formår at få smilet frem på mit ansigt.

İmage

Og mht. nytår, så bliver det nr. 2 eller nr. 4….lad os se.

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

Svar

Beskeder i denne tråd
Godt nytår - "årets ur" og nytårsuret? - af cfnissen - 30-12-2022, 02:52 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)