Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder!
Hej

Dette til weekenden.

I kolding var der for år tilbage en urmager som havde forhandling af Citizen ure. Jeg var fascineret af de mange fine ure som var i butikken. Jeg købte i 1984 dette ur som skulle bruges til en julegave, husker dog ikke prisen. Sælger sagde at uret kunne gå 10 år på et batteri. Da jeg ikke dengang vidste ret meget om ure tænkte jeg at det var OK. Han åbnede uret og monterede nyt batteri og lagde uret på et apparat for at kontrollere nøjagtigheden på det. Jeg fik det fint pakket ind som en gave.
Her 39 år senere har jeg fået uret tilbage fra tidligere ejer som syntes at uret igen skulle tilbage til giveren.
Uret har været sparsomt brugt, og mest opbevaret i kassen, men dog med daglig tilsyn.
Tidligere ejer fortæller at batteriet er blevet skiftet 2 gange i hans ejerskab. Uret kører stadig på batteriet som sad i da jeg fik det tilbage for 3 uger siden.
Dvs af uret har gået 13år mellem batteriskift, hvilket stemmer overens med forhandlerens udsagn.
Dette dog lidt fantastisk.

İmage

İmage

God weekend
Esben
Svar

Beskeder i denne tråd
back to basic - back to black - af longbear - 18-03-2016, 10:17 PM
RE: back to basic - back to black - af Geodoc - 18-03-2016, 11:34 PM
RE: back to basic - back to black - af longbear - 19-03-2016, 12:02 AM
RE: Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder! - af Esni - 27-01-2023, 05:51 PM
60's Tissot Seastar - af jokumq - 05-10-2013, 07:48 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)