02-07-2013, 09:44 AM
TimeToWatch.dk Skrev:Der er ingen tvivl om at luksusvareindustrien har fingeren på pulsen og sadler om hvis prisskruen bliver for stram på verdensplan. Men ind til da må vi nok bare se i øjnene at vi over tid ikke længere er dem der er de primære markedssegment for luksusindustrien og æde de årlige prisstigninger. Eller hvad mener I?
Ja, jeg er enig, selvom jeg ikke er tilfreds med den udvikling. Jeg har absolut intet imod asiatere, men jeg er en anelse træt af dem, der køber et ur alene som 'potensforlænger' (bredt forstået). Det anførte er i øvrigt udtryk for min generelle holdning og er ikke specifikt rettet mod et bestemt folk.
Dog er jeg begyndt at overveje, om udviklingen har nået sit højdepunkt, idet der efterhånden går lang tid mellem at de 'tunge' ure forlader butikkerne.
Jeg tog i går et smut forbi mit foretrukne tilfrugtsted, for at hente mit nye PP, og der var spækket med asiatere, men der var ikke en som rakte hånden dybt ned i lommen. Jeg var der i godt og vel en time, da der som vanen tro skulle nørdes ure, heriblandt en minute repeater fra JLC.
Endvidere blev der primært solgt ure fra Omega, Longines og Breitling...

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)