02-07-2013, 12:16 PM
Spændende om loftet er nået mht. de helt dyre ure. Jeg syntes bestemt man har set tendensen her i Europa når man rejser rundt i storbyerne. De modeller der for 2-3 år siden havde venteliste hænger nu i vinduerne. Om det så skyldes en europæisk nedgang pga finanskrisen eller manglende købelyst/kraft fra touristerne aner jeg ikke.
Som brugtforhandler klager jeg bestemt heller ikke da det netop fremme min forretning at nypriserne bliver mere og mere ublu
Omvendt smitter det af på brugtpriserne, som så ligeledes presses op i både indkøb og salg. Dog stadig mange der foretrækker at spare 10-50 % og købe brugt og slipper for kantstensafskrivningen
Men lidt sjovt er netop det kinesiske brugtmarked faktisk ok billigt. Her skulle man tro det ville afspejle købekraften, men det ligger jo nok i tendensen at det anses som ufint at købe brugt!?
/Mads
Som brugtforhandler klager jeg bestemt heller ikke da det netop fremme min forretning at nypriserne bliver mere og mere ublu
Men lidt sjovt er netop det kinesiske brugtmarked faktisk ok billigt. Her skulle man tro det ville afspejle købekraften, men det ligger jo nok i tendensen at det anses som ufint at købe brugt!?
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)