02-07-2013, 03:38 PM
Citat:der var spækket med asiatere, men der var ikke en som rakte hånden dybt ned i lommenDet er absolut også min erfaring. Når jeg bestyrede en større ur / vintageur-forretning i Kbh, smed jeg kinesere ud; de stod der, blokerede vejen for betalende kunder, svarede ikke når man forsøgte at kommunikere med dem (på den simple niveau; sige "Daws" / "kan jeg hjælpe med noget ?"). Og de købte aldrig nogensinde noget. Har hørt meget om de her kinesere som kaster rundt med penge, jeg har bare aldrig set dem.
Og så havde de med sig en uforskammet herboende kinesisk guide som krævede penge for at han tager de her mærkelige turister til bixen...
Citat:Er vi ved at "tabe" en hel generation af glade ur-bærende mennesker på gulvet?Nej, desværre. Ingen billige ure i fremtiden, ej hellere en "tabt generation". I dag kigger de på deres telefoner når de skal vide hvad klokken er, den tidligere generation tjeckede tiden fra 50 kr. Bilkaur.
For hvis det er tilfældet vil det skabe et overtal af ure på markedet og X antal år.
Omvendt, qua al den reklame den her stor mediafokus i vintageure / dyrere ure har skabt, den ekstrem lille marginale af urinteresserede er procentuelt større i dag end 10 - 20 - eller 30 år siden. Kurven går op i næsten 45 graders vinkel
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)