Er vi i Europa/USA ved at blive ur B-nationer?
Det er vel værd at bemærke at luksusure på det kinesiske marked pålægges en afgift så listepriserne ligger ca. 20 % over de europæiske priser. Når de så samtidig kan trække DK momsen på 25 % fra ja så bliver det særdeles lukretivt at tømme hylderne i DK. Hvis jeg kunne shoppe Rolex med 45 % rabat i forhold til DK listeprisen ville jeg dælme også hive den store tegnedreng frem når muligheden bød sig Icon_cool

Der er ingen tvivl om at urbranchen har fingeren 100 % på pulsen og justerer prisniveauet efter handelstallene world wide. De er vel lidt som ejendomsmælgerne der justerer priserne efter efterspørgselen!? Og de skulle da være godt dumme hvis de ikke tog de priser kunderne nu engang er villige til at betale?! De driver en forretni ng med det formål at lave profit og ikke en horologisk idealistsk gavebod med en drøm om at alle skal have adgang til fine ure uden det koster noget Icon_e_wink

Mht om ungdommen er en tabt ur-generation tror jeg faktisk ikke vi skal være så bekymrede. De jeg var 15-25 år havde jeg da et ur på armen og lidt interesse for det, men havde jeg haft en mobil dengang tror jeg måske også det havde rækket til mine behov. Interessen for urene havde jo intet med at aflæse tiden at gøre, men derimod interessen og lysten til at eje noget lækkert håndværk og en god historie. Det kommer som regl først i 25-30 års alderen i takt med at pengene begynder at komme ind efter endt uddannelse. Så begynder vi at få smag for det lækre og sans for detaljerne. Det er i hvertfald min overbevisning. I en verden hvor alt foregår i overhalingsbanen med en udbredt køb-og-smid-væk kultur er jeg sikker på at mange finder et fedt frirum i urene der repræsenterer den dimentrale modsætning Icon_e_biggrin1 Der hvor det koster urbranchen er salget af billige ure til de unge mellem 10-25 år. Her er jeg enig i at salget er på vej i nul da de har ure for at følge tiden og ikke pga alt det et lækkert ur repræsenterer.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Er vi i Europa/USA ved at blive ur B-nationer? - af TimeToWatch.dk - 03-07-2013, 10:09 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)