15-07-2013, 10:48 PM
Ralle Skrev:Ja, jeg tænker, at det må være temmeligt begrænset, hvor mange Corum'er der bliver langet over disken om dagen...
Hvad synes du om mærket og urene, Faurschou?
Corum ure tager en stor kantstensafskrivning og er i øvrigt ikke nemme at sælge på brugtmarkedet.
Ser vi bort fra det økonomiske aspekt, da har Corum et vist potentiale, hvilket de i øvrigt har vist igennem tidens løb, jf. linket ovenfor. Herudover har de produceret et par andre spændende ure, f.eks. $ 20 'double eagle', hvilket var uret, der dannede grundlag for deres 'breakthrough' i den horologiske verden. Jeg kunne sagtens fristes til at købe et sådan eksemplar, da jeg synes godt om uret og idéen bag det.
Corum formår - ligesom Mads har beskrevet ovenfor - at levere et fornuftigt produkt. Jeg nærer dog tvivl, om de kan nå højt op i hierarkiet, især fsva. popularitet, uanset om J.C. Biver eller et andet kløgtigt hoved sad ved roret.
Er du faldet pladask (venskabeligt ment) for uret, da jeg vil opfordre dig til at lade det simre i et lille stykke tid og se om følelsen stadigvæk er der.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)