15-08-2013, 11:49 AM
Stein Skrev:pbr Skrev:Jeg bruger alle disse ting + Lightroom 4. Der hvor det ofte giver mig problemer er, at få den skarphed, jeg ønsker på den del af uret, som jeg gerne vil gengive - men det er nok blot et spørgsmål om øvelse. Bruger du flash eller en studielys-opsætning ? :-)Hvilken blænde bruger du typisk og hvordan fokuserer du?
De fleste af billederne er blot taget i dagsbelysning. I nogle få tilfælde har jeg brugt almindelige lamper med dagslyspærer.
Jeg har mest brugt blænde 2.8 eller 5.0 og det er nok dér fejlen ligger - kan se, at den går helt op til blænde 32, der vil give en mere skarphed i dybden. Det har jeg ganske simpelt ikke tænkt over - hvilket jo er en dum fejl !
Jeg har et lystelt, men har også mest taget billeder i dagslys og så dæmpet det med en hvid paraply efter behov. Veksler mellem manuelt og automatisk focus alt efter omstændighederne :-)
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)