17-10-2013, 10:09 AM
TimeToWatch.dk Skrev:KimT Skrev:Jeg diskutere jo også med min hustru indimellem - derfor kan jeg jo stadig godt lide hende
Når jeg så tænker på hvordan kvinder kan (overfor)tolke på det skrevne, så som en ligegyldig SMS, tror jeg det er en fordel vi fortrinsvis er hankøn herinde, for ellers kunne der hurtigt gå catfight i denSå jeg syntes faktisk ikke det er så slemt herinde...
/Mads
Jeg synes heller ikke det er slemt herinde. generelt er tonen super fin. - og til GTG er det jo en helt anden sag
Jeg kan bare godt lide at vi beholder den gode tone og at vi husker at der er forskel på hvad man siger i omklædningsrummet til gutterne, til jagtfrokosten med kammeraterne og hvad man skriver i et åbent forum, hvor tingene jo må foregå skriftligt.
Og, så er der det med humoren. Den er super fin mellem venner, men er man ikke på bølgelængde kan den ofte ikke rigtig bruges - og slet ikke skriftligt. Det ender med misforståelser og det som var ment forsonligt bliver fortolket som et kammufleret angreb. Ikke nogen let disciplin.
Dette forum rummer et bredt udsnit af den danske mandlige befolkning. Aldersspænd fra 15 til 75. Social baggrund er vidt forskellig. Politisk anskuelse også - og livssyn og værdier er også meget forskellige. Ikke mindst derfor er det formålstjeneligt at holde et vist niveau eller "kodex" om du vil , når man skriver herinde.
Det er ikke for at gøre det kedeligt eller besværligt, men for at alle skal have en god og hyggelig tid herinde. Jeg kan sagtens forstå at nogen synes andre er for penibne - eller for nært tagene. Hvad jeg ikke kan forstå er hvorfor der er så svært at holde sig til et "kodex" som alle kan acceptere.
Gælder det ikke i alle sociale sammenhæng at man indretter sig på den fællesnævner som efter nogen tid udmønter sig som værende "gældende her" og jo bredere deltagerkreds der er, jo mere konventionel må tonen være?
Hvis man ønsker et slang præget sprog og meget ungdommeligt tilsnit vil det jo formentlig også resultere i en smallere deltagerkreds.
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)