17-10-2013, 03:28 PM
Ralle Skrev:Hej Bjørn!
Det lyder spændende, at du har et mikromærke-ur på vej... Vil du ud med, hvad der er tale om?
Mine egne oplevelser med gangen på 9015 er super gode, og jeg tror egentligt, at præcisionsforskellen som udgangspunkt er forsvindende lille, så jeg synes, at 9015 er en ganske fin "erstatning" for 2824-2.
Dér hvor jeg personligt synes, at man ofte kan mærke forskel på værkernes finish, er, når man drejer kronen, for der føles 2824-2 lige en tand lækrere og mere "smooth", og derudover synes jeg, at både skrifttypen på datoen og datoens placering i datofeltet står skarpere på 2824-2.
Måske jeg lige venter til at jeg har fået en shipping bekræftelse før jeg afslører det. Men det er altså ikke noget vildt :-)
Uret har ikke datofelt, så datohjulet i værket er i dette tilfælde overflødigt.
Jeg har endnu til gode at eje et ur med ETA værk, så jeg ved ikke hvor smooth det kan/bør føles. Mit Seiko Sumo med 6R15 værk med hack and wind føles meget "grynet" når jeg trækker det op.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)