21-10-2013, 07:00 AM
Jeg ville nok passe lidt på med vintage Panerai pt. Priserne de sidste 6 mdr er dykket voldsomt som en følge af at flere og flere af de hardcore samlere er begyndt at vende mærket ryggen. Panerai er blevet hardcore kommercielt og er fløjtede ligeglad med kunderne. De sprøjter "limited" editions ud som er næsten ens med sidste års model, og i teorien har de faktisk kun to forskellige modeller (Lum og Rad) med 750 små variationer.
Denne lidt kolde skulder har sænket priserne meget på de tidligere meget hyppede modeller. Om de snart kommer op igen ved jeg ikke. Men det kunne selvfølgelig være en mulighed for et godt køb.
Dog er Panerai ikke mere et lille spændende "undergrundsmærke". De er blevet store og bevæger sig i retningen af mere haute horologie og væk fra de mere overkommeligt modeller.
Denne lidt kolde skulder har sænket priserne meget på de tidligere meget hyppede modeller. Om de snart kommer op igen ved jeg ikke. Men det kunne selvfølgelig være en mulighed for et godt køb.
Dog er Panerai ikke mere et lille spændende "undergrundsmærke". De er blevet store og bevæger sig i retningen af mere haute horologie og væk fra de mere overkommeligt modeller.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)