05-11-2013, 11:18 AM
Faurschou Skrev:KlausM Skrev:Dog ville jeg helst have sort skivet og så en Grande Lange 1 pga størrelsen.
![]()
Jeg ville enten have valgt en ref. 109.021 eller 110.030, hvis alternative forslag inden for det prisniveau er tilladt. MOP-tavlen på sidstnævnte er en fryd for øjet. Førstnævnte fejler bestemt heller ikke noget, idet farvespillet mellem månedisken og guldet ser ret godt ud.
Måske vil Mojohe supplere med nogle billeder af sit eksemplar?
Jeg synes at det er svært at vælge mellem gult-, rød- eller hvidguld ( platin ville jeg vælge fra pga økonomi ). Hvidguld kan have den fordel/ulempe at uret ligner et stål ur ( men ikke lige i L&S tilfælde, hvor der kun findes nogle enkelte stålversioner af Lange 1 - vel en slags prøvemodeller ? ). Hvis man vil underspille så gå efter hvidguld. Jeg har både hvid, gult- og rødguldsure fra Lange og det er lidt efter temperament, når jeg skal vælge hvilket jeg skal have på.
Faktuelt er det at Lange faser mange gultguldsure ud. Min Saxonia laves nu kun i rød- og hvidguld.
Mht størrelse skal det bemærkes at Daymatic er 39,5 mm ( mod Lange 1 som er 38,5 mm og Grande Lange 1 som er 40,9 mm )
Herunder min Lange 1 moonphase

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)