22-12-2013, 11:00 PM
TimeToWatch.dk Skrev:Som flere også skriver er U-Boat et mærke der deler vandene, og denne omdel er ingen undtagelse. Summerer jeg sammen på hvad jeg IKKE tænder på i urverden matcher dette ur ret godt alt dette. +46 i diameter, +16 mm i højden, [...], standard ETA værk, uharmonisk design, kunstigt-vintage look, dårlig value-for-money, dårlig historie, mode mærke.
Jeg deler samme opfattelse, men jeg er jeg tilbøjelig til at gøre en undtagelse, hvis det er nødvendigt af hensyn til værket eller andre lignende forhold. Dog er det ikke tilfældet i den konkrete sag, idet Valjoux 7750 er blevet set i langt mindre ure.
Claus Tukjær Skrev:Ja, dejligt at vi er så forskellige. Ellers ville vi alle rende rundt med et Submariner på, og dette forum ville ikke bestå![]()
Fik jeg sagt at jeg mener det er et fedt ur![]()
Hvad mener du i øvrigt med "dårlig" historie?
Er den hentydning ikke slidt efterhånden, Claus?
Jeg synes godt om diversitet, da det er med til at udvide ens horisont, men der er visse ting som ikke bør findes. U-Boat CB er uden tvivl et af dem, jf. Mads' indlæg.
Mon ikke, at punktet 'historie' henviser til producentens historie (eller mangel på samme)?

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)