What is your watch worth in 20 years from now?
[quote="Joepete"]Mig bekendt har jeg ikke i nogle af mine indlæg på utallige fora kaldt nogle for "idiots", Rodney, og det har jeg bestemt heller ikke gjort i denne tråd. Så det vil jeg gerne på det kraftigste have mig frabedt, at du tager mig til indtægt for. Tak.

Jeg har tilladt mig at være uenig i dine betragtninger om "the best ever", og det har jeg, fordi dine kriterier for "the best ever" er mig lidt løselige. Fint nok, at værket er velbygget, men der er jo mange andre kriterier at vurdere et værk ud fra, og især teknologiske kan vi jo ikke helt se bort fra i et quartz værk, mener jeg. Tingene kan ikke udelukkende skilles ad og vurderes i enkelt dele. De skal også "samles" og ses som helheder - det er min pointe med mine indlæg. Jeg kalder ikke noget værk for "the best ever", for dertil har mange producenter hver deres lille force i elementer af konstruktionen i værket. Personligt er jeg begejstret for Seikos 9F-- værker, fordi de har en lang række elementer, som er rigtig godt gået - af teknologisk karakter - men de har da bestemt også deres små "mangler". Seiko fremhæver disse teknologiske plusser i deres 9F-- værk:

[url]"http://www.grand-seiko.com/manufacture/9f-quartz.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.grand-seiko.com/manufacture/9f-quartz.html[/url] Come on John you have misunderstood me again.I did not accuse you of calling anyone a idiot.It is ok to have your own opinion and as you well know i respect that.That you are in disagreement with most of the worlds watch experts is also ok.You have turned what i said around a bit John.I have never claimed that the Rolex caliber was the most technically advanced just the best build ever.So unless you have anything that disproves this i will continue to believe what i have read from countless experts on quartz calibers.Why do you not put the Rolex caliber next to the Seiko caliber and compare the work put into them?When the Swiss watch industry were forced to develop their own quartz calibers because of the Japanese quartz invasion.They developed calibers that at the time were ahead of what the Japanese were making .Beta 21 was far more advanced than any Japanese quartz at that time.However the Japanese bounced back later and took the lead again.Seiko do make very advanced quartz calibers and to even compare a 1970 quartz with a modern quartz is a Joke.Build quality is just what it says.Every detail of the caliber is made to last in exactly the same way you make a mechanical watch jewels as well.Rolex are the only brand who have done this John.So unless you can show me a Seiko Quartz caliber where they have built and finished like the Rolex caliber i rest my case Icon_e_wink Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: What is your watch worth in 20 years from now? - af willy - 21-03-2012, 08:10 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)