22-03-2014, 08:50 PM
Citat: af TioMalo » 22/03/2014 14:40
Loven om fjernkøb tager ikke hensyn til sælgeren, men giver køberen en 14 dags returret. Og det hænger Mads (Andersen) også på.
Vh. John
Og lige præcis DET kan nemt blive det der kvæler forretningen.... Hvis HAN skal til at tage et ur retur og betale kunden tilbage, FØR han evt selv får returneret uret til sin leverandør og får SINE penge ud og han ikke selv har lidt $$$$ på kistebunden til evt at ligge ud, så får han sgu problemer. Samtidig har jeg før hørt om udenlandske sælgere der ikke yder returret. Så han skal i hvertfald være 1000% sikker på at han kan returnere de ure han henter hjem, før han handler dem hjem, for ellers kan han hurtigt komme til at brænde inde med dem. En anden side af sagen er at han ligeledes kan komme til at så med nogle ikke ubetydelige fragtregninger, som han nok ikke får sin leverandører til at dække, når han skal returnere noget.
En tredie begrænsning er at han formentlig ikke kan tage ure i bytte - Hvilket begrænser forretningen en del. Der kan være gode handler i bytte, som han afskærer sig selv fra og samtidig er der mange der ikke gider at bøvle med at sælge deres ure og af samme grund går til en pro og laver en bytter....
Sorry - Tror ikke på konceptet. Der er alt for mange faktorerer der kan kvæle forretningen.
Jeg håber da at jeg tager fejl og ønsker al held og lykke med projektet...
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)