09-06-2014, 10:43 AM
Citat:Det er kun hvis du køber af en privat person, at der er nødvendigt at få uret tjekket.
Jamen... hvordan og hvorhen tjecker man uret ??
Og hvorfor skulle der være noget galt per se når uret er købt fra en privatperson ?
Hvis du mener ang. ægtheden, er det lidt noget kaudervalsk. I de årtier jeg har købt solgt (= før internettet på DBA, siden kun på nettet) har jeg ikke set selv eller hørt om nogen som decideret sælger kopier for godtroende... For den slags er landet for lille og alt for kontrolleret.
Og hvad angår urets evt. uklar provenience (= er det stjålet), er der desværre ikke muligheder for at få det oplyst. Dog ved at bede om kvittering med sælgerens kørkort- eller passnummer frasorterer dem som (måske) er på uærlig ærinde. F. eks. "jeg vil ikke give kvittering fordi Skat kan komme efter mig" er den mest almindeligt røverhistorie som dækker over uærlighed. Og prøv at huske at den slags sælgere er sjældenheder.
Man skal passe på og brug den intelligens man evt. er i besiddelse af men den her evigt (rookie-) hype om "fakes som er alle vejne og tyveknægter som sælger halervarer" er noget pjat.
"Jeg har købt et rustent gammelt ur fra loppemarked, uret hedder XXX. Er her nogen som kender mærket ? Er uret ægte eller kopi og siden der ikke kom købskvittering med det, skal jeg så få politiets rejsehold for at undersøge det ?" GAAAAP
Vh. John
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)