07-04-2012, 08:29 AM
khbk Skrev:Casio GW-S5600 er et lækkert ur og meget passende til MC.
GW-S5600 har jeg ikke set IRL. Hvor er det købt? Jeg har et DW-5600E og et GW-M5600BC og synes, at 5600-serien er "klassisk". De er også at finde i bogen "Armbåndsure"! Og sammenlignet med de andre ure i bogen har de jo én væsentlig fordel!![]()
Nu er der ny modeller på trapperne ( radiostyrede 5610 afløser 5600).
GW-S5600 er næsten tre gange så dyrt som grundmodellen DW-5600E (31500 Yen mod 11550 Yen). Kan det "mærkes"?
Jeg forstår ikke den dybere mening med forskellen i datovisning mellem dyre og billige modeller. Nogle har (,) andre (-).
Jeg havde tøvet længe på et almindeligt 5600 som MC-ur. Det havde jo størrelsen og funktionerne, men der manglede ligesom et eller andet MC præg (Temmelig udefineret, men altså "et eller andet"). Da jeg så opdagede GW-S5600 omtalt på Watchuseek, var det helt klart at kulfiberremmen var lige det der skulle til.
Den kan mig bekendt ikke fås i Europa, så jeg købte den direkte hos en Japansk forhandler. Jeg er ikke helt inde i den nye 5610, men min GW-S5600 har altså både radiostyring og solceller, så det er et super ur at stille de mekaniske efter
En sjov detalje er at remmen er lidt stivere end de almindelige G-Shock remme. Så man har muligheden for at spænde uret "fast" til armen som sædvanligt, men kan også vælge at løsne remmen et hak og så nyde at remmen holder faconen selv om det sidder løsere på armen. Super detalje til varme dage at man kan få lidt luft under remmen.
/Jens

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)