Interessens udvikling eller retning?
Er sikkert for mange en variabel størrelse som kunne, eller måske allerede ”er” gået i en retning som man aldrig havde drømt om fra ur interessens start Icon_e_wink

Interessens udvikling eller størrelse afhænger jo af rigtig mange faktorer, som jo i sagens natur er ganske normalt.
Nogle vælger vintage ure, andre køber udelukkende nyt, og sidst men ikke mindst findes der måske et flertal som køber eller bytter sig til lettere brugte ure i nyligende stand.

Jeg tænker at vi alle har et mål eller et ønske med interessen, eller tager jeg helt fejl her? - Har vi alle uanset samlingen/interessens størrelse et såkaldt ”grail” i tankerne? - Eller tænker flertallet bare at det er super cool at have en meget varieret samling, hvor der findes ure til både gården og gaden? - Eller måske noget ganske andet?

Nuvel for mig forholder det sig således at jeg primært ønsker lidt af hvert, et enkelt antal ure som opfylder et par ret enkle kriterier Icon_e_wink - Kriterier såsom, tidsløst design, klassisk design, elegance, enkelthed = let læseligt og vigtigst af alt størrelse kontra håndled. Noget som ikke nødvendigvis skal være ”flashy”, men gerne må skille sig ud på den gode måde Icon_e_confused

Nu skal det ikke handle om ”et” enkelt ur kontra flere flere ure i samlingen, men mere om i hvilken retning interessen er gået qua den enkeltes ur udvikling om man vil Icon_e_wink

Det store spørgsmål er så, findes der ligeledes ”et” enkelt ur som på alle måder opfylder de få kriterier som nævnt ovenfor? – ja det vil jeg mene der gør, jeg havde fornøjelsen af at prøve uret tidligere på ugen, og det skuffede mig ikke – tværtimod det søsatte en euforiserende stemning i kroppen = (urent trav i dikkeværket) – Nogle ville måske på nuværende tidspunkt allerede være i stand til at gætte hvilket ur jeg forsøger at beskrive, hvorimod andre tænker at manden (mig) er jo bindegal Icon_crazy

Hvor om alting er så handler det jo om tid (=$) i mit tilfælde, og uret jeg så ivrigt forsøger at beskrive er et Patek Philippe Nautilus 5711 med hvid skive, som måske nok deler vandende hos mange grundet den hvide skive. Men nu forholder det sig således at jeg altid har været en ”sucker” for ure med hvid skive, så uret her var så absolut ingen undtagelse og uden sammenligning det smukkeste ur i min optik – Det skal landes indenfor en overskuelig fremtid “love at first sight”.

Sidst men ikke mindst, i hvilken retning har din ur-interesse udviklet sig gennem tiden? – Har du måske allerede fundet dit drømme-ur?, eller er du som så mange andre på den evige jagt efter uret som ubevist indeholder alle de rette elementer for dig?

Anyway jeg kom vist langt omkring, så for at gøre ende på en lang historie så kommer her et par billeder og jeg er ikke i tvivl Icon_love

İmage

İmage

İmage
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar

Beskeder i denne tråd
Interessens udvikling eller retning? - af T.Hansen - 15-08-2014, 10:52 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)