26-10-2014, 12:11 PM
I sidste uge lavede jeg en tråd som en del af et tilbagevendende tema, nemlig en række af tråde, hvor vi alle kan fortælle lidt om hvad vi synes om, eller ikke synes om ved forskellige mærker. Vi startede med Rolex (se tråden her) og i den kommende uge tager vi det næste mærke som ligger i toppen af de mest kendte i DK - nemlig Omega.
Så kom frisk med for/imod (efter jeres mening)
Efter min mening er Omega et interessant mærke som virkelig sparker r.. for tiden og med flere klassikere under bæltet. Deres relanceringer af tidligere ure som f.eks SM300 er noget jeg generelt synes ret godt om, jeg er vild med deres nye ure som bla. Dark Side Of The Moon og med tiltag som deres nye inhouse værker med Co-Axial og Si14 silicium balancefjeder er de også fornuftigt med ifht. tekniske løsninger. Ydermere tilbyder de noget for de fleste og på vintage siden er der virkelig meget at tage fat på hvis det fanger en.
På den negative side (for mig) finder jeg, at de ure jeg tidligere har ejet fra dem efter en kort periode har kedet mig lidt og jeg synes de lige har manglet det sidste for at fange mig på den lange bane. Det er de dog ved at ændre radikalt på
Derudover har der været mange rygter om kvalitetsproblemer med de første værker med Co-Axial (for nogle år siden) men jeg har ikke personligt haft nogle negative oplevelser. Så for mig klart et mærke som bliver mere og mere interessant og et som snart kommer i min kasse igen.
Så kom frisk med for/imod (efter jeres mening)
Efter min mening er Omega et interessant mærke som virkelig sparker r.. for tiden og med flere klassikere under bæltet. Deres relanceringer af tidligere ure som f.eks SM300 er noget jeg generelt synes ret godt om, jeg er vild med deres nye ure som bla. Dark Side Of The Moon og med tiltag som deres nye inhouse værker med Co-Axial og Si14 silicium balancefjeder er de også fornuftigt med ifht. tekniske løsninger. Ydermere tilbyder de noget for de fleste og på vintage siden er der virkelig meget at tage fat på hvis det fanger en.
På den negative side (for mig) finder jeg, at de ure jeg tidligere har ejet fra dem efter en kort periode har kedet mig lidt og jeg synes de lige har manglet det sidste for at fange mig på den lange bane. Det er de dog ved at ændre radikalt på
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)