27-10-2014, 10:24 PM
HG Skrev:Tillykke med uret, fedt ur dog lidt for lille til mig og så er jeg ikke vild med de horn som den har. Jeg har haft et Stowa med de samme horn og det sad ikke godt på mig![]()
Jeg er VILD med det Weltzeit
Jeg synes faktisk hornene er ok; især til 35 mm. Har ikke prøvet Stowa ( kun set billeder), men har prøvet Nomos Ahoi. Her har hornene samme form, men er lige en anelse "tykkere/længere". Og Ahoi er 40 mm. Det var alt for voldsomt til mig; og hornene stak ud. Men flot skive!

Jeg kunne have gået med 38 mm, da det også passede mig fint; men så ville jeg have dato med, så sub-sekundviseren ikke "blafrede" for langt fra bunden. Og hvis jeg havde valgt 38 mm med dato, så var jeg halvvejs til et Weltzeit; og sad med følelsen af, at det ikke rigtig var et entry ur. Jeg synes dog bestemt ikke, at jeg er gået på kompromis med 35 mm, selvom det måske kan lyde lidt sådan. Jeg er ovenud begejstret!
Her er wristshot af 38 mm:

Og her er wristshot af weltzeit (39,7 mm). Anden kasse, og andre horn:

Egentligt vildt, at det syner så forskelligt; og jeg er glad for, at jeg kan passe op til 39,7. Men så skal jeg hellere ikke meget længere op
//M
PS: alle stavefejl skyldes iPad'en

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)