29-10-2014, 02:20 PM
Encino Skrev:Spændende billeder og tak for den fine rapport. Det var sjovt at høre om.
Men hele konceptet? At sammenligne dyre ure og vine i "le private saloon"? Jesus Christ!![]()
![]()
Jeg ved at det er et hårdt arbejde for pr-folkene at lokke os til at betale de overpriser vi gør. Men nogle gange så bliver det altså lidt for plat og prætentiøst.
Tja, hvad kan man sige. Her i byen er konkurrencen mellem urmaerkerne er saa stor, publikum er saa koebedygtigt og interessen for ure er saa stor/stigende, at der hele tiden er arrangementer igang. Dertil kommer, at dem de gerne vil have fat i er vant til at blive forkaelet og forventer at det sker. Derfor ser vi arrangementer som disse. Og saa skal firmaerne hele tiden finde paa noget nyt, saa publikum gider komme. Om det saa er plat og praetentioest....jeg tror bare det handler om at forudsaetningerne er noget anderledes end i DK.
Naar det saa er sagt, saa var 'parringen' af ure og vine ikke helt ueffen, selvom den kan lyde lidt soegt. Aldo Sohm har -gennem sit job - helt klart masser af holdninger til vin, og hans paralleller til urene var faktisk ikke helt skaeve. Umiddelbart taenker man WTF, men han vidste klart en masse om urene, haandvaerket og perfektionismen bag - og kunne derfra fortaelle spaendende historier med gode, anderledes vine i glasset.
Og ja, man kan da godt derefter begynde at reflektere over hvor stor en profitmargin der er paa disse ure naar de har raad til denne slags ting....Min holdning lige nu er, at hvis der er profit nok til at give mig en masse unikke oplevelser, saa tager jeg gerne det med
Claus

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)