03-11-2014, 10:03 PM
Jeg mener at de i den del af verden ikke laver tingene kraftigere og tungere end nødvendigt,
Feks. vil Folk som syntes et ur er fedt bla. Ud fra at det er tungt og kraftigt udført,
ikke få deres lyster tilfredsstillet med feks. en MM lænke og lås.
Uden at man føler at det på nogen måde er for Klein bygget.
Jeg mener dette "lette" syn på tingene kommer til udtryk i flere ting made in Japan,
Biler, våben, ure og mad comes first to mind.
En klinge lavet efter de rigtige håndværks mæssige japanske traditioner
Kan for det utrænet øje se "sarte" ud på afstand, sandheden er at de second to none på nok alle parameter.
Den tilgang ser jeg også i deres ure og er hvad jeg forstår ved den japanske tilgang,
Og det med ikke at gå på kompromis tiltrækker mig meget, og det er da ikke nogen hemmelighed at jeg mener
At mange andre som forlanger det samme eller mere for deres ure ikke køre samme stil.
Feks. vil Folk som syntes et ur er fedt bla. Ud fra at det er tungt og kraftigt udført,
ikke få deres lyster tilfredsstillet med feks. en MM lænke og lås.
Uden at man føler at det på nogen måde er for Klein bygget.
Jeg mener dette "lette" syn på tingene kommer til udtryk i flere ting made in Japan,
Biler, våben, ure og mad comes first to mind.
En klinge lavet efter de rigtige håndværks mæssige japanske traditioner
Kan for det utrænet øje se "sarte" ud på afstand, sandheden er at de second to none på nok alle parameter.
Den tilgang ser jeg også i deres ure og er hvad jeg forstår ved den japanske tilgang,
Og det med ikke at gå på kompromis tiltrækker mig meget, og det er da ikke nogen hemmelighed at jeg mener
At mange andre som forlanger det samme eller mere for deres ure ikke køre samme stil.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)