13-01-2015, 12:47 PM
Den her mail var sendt fra en af mine bekendts gmailkonto i forgårs:
Hans konto var hijacket for nogle timer om natten og han sendte denne mail i dag:
Hvordan de her snydepelser så ville have båret sig an, ved jeg ikke. Måske ventede de nogle svar hurtigt efter de havde sendt de her mails og så instrueret Jans venner og bekendte at sende penge med WU og naturligvis til en ukendt person - hans papirer var jo stjålet. Og sproget ? En lidt bedre maskinoversættelse, men stadigvæk understreget maskinoversættelse...
Mine 2cts - jeg ved ikke.
Samtidigt er jeg paf om det hvor nemt folk så er at narre (jo, der må være én i ny og næ som hopper på limpindet). Hvem ville sende nogensinde penge via WU til en ukendt person i lignende hypotetisk situation uden at forsikre sig gennem mail-dialogen at det nu også er deres ven i nød
Vh. John
Citat:beklager ulejligheden, jeg er Limassol, Cypern. Og jeg havde min taske stjålet på busstationen. Det indeholder alle mine vigtige elementer, telefon, penge og pas. Jeg har forsøgt at ordne det,Jeg har derfor brug for dig til at låne mig 17,400 kr til at sortere mig ud af denne knibe, og beløbet bliver betalt tilbage så snart jeg vender tilbage fra Cypern. Western Union er den hurtigste måde at modtage de penge.
Jeg afventer dit svar
Med venlig hilsen
Hans konto var hijacket for nogle timer om natten og han sendte denne mail i dag:
Citat:DK
Min gmail konto har været kidnappet et par timer i nat.
Slet den fremsendte tigger/Nigeria mail som starter med; beklager ulejligheden
mvh Jan
ENG
My gmail account has been kidnapped for a few hours.
Please deleate the Nigeria-mail starting with; beklager ulejligheden
I have regained control (hopefully).
kr Jan
Hvordan de her snydepelser så ville have båret sig an, ved jeg ikke. Måske ventede de nogle svar hurtigt efter de havde sendt de her mails og så instrueret Jans venner og bekendte at sende penge med WU og naturligvis til en ukendt person - hans papirer var jo stjålet. Og sproget ? En lidt bedre maskinoversættelse, men stadigvæk understreget maskinoversættelse...
Mine 2cts - jeg ved ikke.
Samtidigt er jeg paf om det hvor nemt folk så er at narre (jo, der må være én i ny og næ som hopper på limpindet). Hvem ville sende nogensinde penge via WU til en ukendt person i lignende hypotetisk situation uden at forsikre sig gennem mail-dialogen at det nu også er deres ven i nød
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)