Hvordan beregnes told og moms på varer sendt fra et ikke EU?
Af linket til SKAT ovenfor fremgår det, at tolden varierer afhængig af produktet.

Derudover fortoldes og momses forsendelsen også, selvom sælger (læs: en selv) er blevet momset i oprindelseslandet. Koen skal jo malkes...

# Stefan
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Beløbet kan jo også skyldes, at toldbehandlingsgebyret er med i de 295,- hvilket får det hele til at passe fint.
Svar
Citat:Enig - selv om visse vintage kan være de der 28% billigere fra USA grundet $ kursen

Meget afhængigt af mærke. Rolex og Patek som jeg handler med, er der under 10% forskel fra marked til marked. (EU, Asien, USA). Der hvor det kan betale sig er brugthandel med ure der ikke er så populære at priserne er det samme worldwide.

Mvh Morgan
Svar
Morgan Jones Skrev:
Citat:Enig - selv om visse vintage kan være de der 28% billigere fra USA grundet $ kursen

Meget afhængigt af mærke. Rolex og Patek som jeg handler med, er der under 10% forskel fra marked til marked. (EU, Asien, USA). Der hvor det kan betale sig er brugthandel med ure der ikke er så populære at priserne er det samme worldwide.

Mvh Morgan
Helt enig Morgan - i de dyre sager, og de som samlerne ved alt om, er forskellen ikke stor, det er netop i ex gamle valjoux 22 og 23 og den type at man kan finde forskelle der er så store som told og moms - ex - når nu photobucket i alle fald er åbnet Icon_e_smile
İmage
İmage
İmage
İmage
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
blue Skrev:
Mads Gjødesen Skrev:Jeg mener ikke tolden er mere end 3 % på ure. Momsen er 25 %. Disse 28 % tages af beløbet på såvel ur som forsendelse.
3% + 25% giver ikke 28%, men 28,75%.

Mads Gjødesen Skrev:Men væben dig med tålmodighed for told behandlingen går LANGSOM og er møg besværlig. Du skal som regel maile/faxe/ringe/poste et par gange med div. dokumensationer omkring værdi, inden du får din vare. Det tager let 14 dage fra pakken er i DK til du får den.
Det er bestemt ikke min erfaring, som jeg har med flere forskellige fragtfirmaer. Toldbehandlingen plejer at gå rigtig hurtig, og at det skulle tage 14 dage kan jeg slet ikke genkende. Jeg har endnu ikke været ude for, at der er gået mere end en uge fra uret blev sendt til det var mig i hænde.

Om det ender på 28 % kommer jo faktisk an på om de to beløb kommer efter hinanden eller om de begge tages af grundbeløbet, for så stemmer det jo. Men momsen kommer som regel altid til sidst og skal også betales af tolden og så stemmer dit regnestykke.

Jeg har endnu første gang til gode uden besvær. Om jeg har været uheldig eller om du har været heldig aner jeg ikke. Jeg har flere gange oplevet at de ikke ville godtage dokumentation i form af print af bankoverførsel som endda var sendt direkte fra min bank Icon_e_confused Nu sender jeg konsekvent mailkorrespondance med sælger, kontoudtog af overførsel, samt print af sælgers annonce når de beder om dokumentation. Så plejer det kun at tage en uges tid ekstra...

/Mads
Svar
Fik en pakke fra malaysia i forrige uge ( fra zeetan ) : pålydene værdi
$ 500 at betale dkk 962.- incl gebyr fedex( 65.-)

Fedex ringede mandag og fik mit visa kortnummer, pakken blev leveret torsdag

thomas
You never actually own a Patek Philippe.
You merely take care of it for the next generation
Svar
Jeg har gode erfaringer med div. kurer firmaer som Fedex, UPS og TNT. De samarbejder med en for at få afklaret fortoldningen i modsætning til Post Danmark, hvor jeg nærmest føler de modarbejder og tror man forsøger at snyde dem uden begrundet mistanke Icon_e_confused

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Jeg har gode erfaringer med div. kurer firmaer som Fedex, UPS og TNT. De samarbejder med en for at få afklaret fortoldningen i modsætning til Post Danmark, hvor jeg nærmest føler de modarbejder og tror man forsøger at snyde dem uden begrundet mistanke Icon_e_confused

/Mads

Jeg tror det skyldes at generelt PRØVER de fleste at snyde Post DK. Jeg har et godt samarbejde med dem, men det hjælper når man "kender" de forskellige folk der tager telefonen.

Mvh Morgan
Svar
En rem har en værdi af 1000 kr. Toldsatsen varrierer, men er for remme 3,5 % af værdien af remmen.

Så ser regnestykket sådanne ud:

Told: 3,5 % af de 1000 kr. = 35,00 kr.

Importmoms (Værdi af pakke 1000 kr. +
Toldafgiften på 35 kr. = 1035 kr.
hvoraf der betales 25 % i moms = 258,75 kr.

Told ialt = 293,75 kr.

Fortoldningsgebyr = 52,00 kr.

Moms 25 % af fortoldningsgebyr = 13,00 kr.

Ialt i moms, told og gebyr = 358,75 kr.

Jeg har lige haft en sag kørende, eller den kører stadig omkring en ombytning af nogle remme med en gut i USA. Vi har byttet 2 remme frem og tilbage. Told og skat sammenligner bytning med et salg og jeg er derfor blevet pålagt told og momsafgift på de remme jeg har fået fra USA.

Så det er godt man ikke har byttet et ur til 60000 kr., da det ville have givet en ekstraregning på omkring 20000 kr. for en ombytning, hvis den ellers blev stoppet i tolden. Her hjælper det ikke, at man får dokumentation for at man har byttet.

Torben
Svar
Avs ja det regnestykke fremmer da ikke just handelslysten med nogen uden for EU Icon_e_confused Meget konkurrenceforvridende faktisk. Se blot brugturs-priserne inden for EU der typisk ligger 15-20 % højere end USA priserne. Dollarkursen spiller også ind, men også det faktum at det er så svinedyrt at indfører varer. Men i det mindste heldigt at der der ikke bliver pålagt told og moms inden for EU.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)