Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Jeg har gode erfaringer med div. kurer firmaer som Fedex, UPS og TNT. De samarbejder med en for at få afklaret fortoldningen i modsætning til Post Danmark, hvor jeg nærmest føler de modarbejder og tror man forsøger at snyde dem uden begrundet mistanke
/Mads
•
En rem har en værdi af 1000 kr. Toldsatsen varrierer, men er for remme 3,5 % af værdien af remmen.
Så ser regnestykket sådanne ud:
Told: 3,5 % af de 1000 kr. = 35,00 kr.
Importmoms (Værdi af pakke 1000 kr. +
Toldafgiften på 35 kr. = 1035 kr.
hvoraf der betales 25 % i moms = 258,75 kr.
Told ialt = 293,75 kr.
Fortoldningsgebyr = 52,00 kr.
Moms 25 % af fortoldningsgebyr = 13,00 kr.
Ialt i moms, told og gebyr = 358,75 kr.
Jeg har lige haft en sag kørende, eller den kører stadig omkring en ombytning af nogle remme med en gut i USA. Vi har byttet 2 remme frem og tilbage. Told og skat sammenligner bytning med et salg og jeg er derfor blevet pålagt told og momsafgift på de remme jeg har fået fra USA.
Så det er godt man ikke har byttet et ur til 60000 kr., da det ville have givet en ekstraregning på omkring 20000 kr. for en ombytning, hvis den ellers blev stoppet i tolden. Her hjælper det ikke, at man får dokumentation for at man har byttet.
Torben
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Avs ja det regnestykke fremmer da ikke just handelslysten med nogen uden for EU

Meget konkurrenceforvridende faktisk. Se blot brugturs-priserne inden for EU der typisk ligger 15-20 % højere end USA priserne. Dollarkursen spiller også ind, men også det faktum at det er så svinedyrt at indfører varer. Men i det mindste heldigt at der der ikke bliver pålagt told og moms inden for EU.
/Mads
•