22-12-2008, 11:15 AM
Joepete Skrev:Jeg har fået solgt ud af mine ure, og leder nu efter et enkelt godt ur.
Hvilket ur kan I anbefale, når jeg skal have så meget for mine få penge som muligt ? Mit udgangspunkt er ca. 6000 kr., men er der tungtvejende argumenter, så kan jeg nok godt bevæge mig et par tusinde kroner. Uret skal primært være et hverdagsur.
Jeg beholder:
Seiko Tuna Can - hverdagsur
Heli Reymond Chrono - dress
På vippen er:
Seiko Sumo
Ollech & Wajs pilotur
Epos dress
Oris Super vintage dress
Meget for pengene - så må det jo blive Vintage!
Jeg ville klart gå efter noget der er lækkert og spændende - og som man ikke kan falde over hver dag. Din Heli er jo et strålende eksempel på sådan et ur.
Til det budget du taler om kommer man rigtig langt i Vintage verdenen, hvis det ikke lige skal være Rolex, PP eller Lange og Söhne!
Heuer fx. der er flere chronografer - også Breitling Vintage har meget at byde på. Selvfølgelig Omega - en Speedmaster vil være et perfekt hverdagsur. En Seamaster Chronograf fra 70'erne ville også være perfekt, men begge bliver nok 6K+
En Omega Dynamic Chronograf kan vel nok lige netop opdrives til den nævnte pris:

Hvis jeg selv skulle vælge et decideret hverdagsur i Omega Vintage afdelingen ville det helt sikker blive en 30 mm. Det kunne godt være et af disse:

vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)