Afstemning: Hvilket af disse tre ure, ville du vælge? (Uddyb gerne dit valg i tråden)
Breitling Steelfish X-plus
Breitling Avenger Seawolf
Omega Planet Ocean (XL)
[Vis resultater]

Hvilket ur, ville du vælge?
Ville vælge PO da jeg ikke er så meget til Breitlings designs. Desuden er værket lige en tand foran Breitlings. Ulempen er så som Peter også skriver at der er gået lidt "Burberry halstørklæde" i PO til at det er super fedt Icon_e_sad Men nu stadig mit første valg i forhold til Breitlingen.

/Mads
Svar
Kan jeg overtale en af jer 'ur-nørder' (NB: 'Nørd' er en superlativ i mit vokabularium Icon_e_biggrin ) til at fortælle lidt nærmere om de to værker? Atlså værket i Avenger Seawolf vs. værket i Planet Ocean.

Tak for indsigten Icon_e_biggrin
Svar
Mener der ligger et cal. 17 i Breitlingen. Det er baseret på ETA 2824, der ikke anses som værende helt så horologisk fint som ETA 2892 der findes i Omega´en. Eta 2824 bruges typisk i ufiniseret tilstand i ure fra 2.500-10.000 kr. Breitling er så vidt jeg ved et af de eneste som laver omfattende finish/forbedringer på 2824. Her vælger de fleste andre 2892 som base, hvis der skal gøres noget ved værket da det bedre kan retfærdiggøres at forbedre på et værk af højere standard. Heriblandt Omega og IWC som begge bruger 2892 som "start værk" i deres billigste modeller. At Omega så knalder co-axial funktionen på deres 2892 giver det lige et yderligere forspring i forhold til Breitlingen.

Rent holdbarheds- og præcisionsmæssigt er der ingen forskel på de to. Co-axial giver Omega en service fordel da de ikke skal serviceres så ofte.

/Mads
Svar
Hej

Men 2824 værket er en stærkere arbejdshest end 2892, jeg vil til enhver tid vælge Breitling, og nu er jeg jo forhandler af begge mærker så mit svar er ikke farvet, af et mærke kontra et andet mærke.

MVH Peter
İmage
Svar
peter Skrev:Hej

Men 2824 værket er en stærkere arbejdshest end 2892, jeg vil til enhver tid vælge Breitling, og nu er jeg jo forhandler af begge mærker så mit svar er ikke farvet, af et mærke kontra et andet mærke.

MVH Peter

Selvom dette kommer fra en urmager vil jeg godt stille spørgsmål ved den udtalelse. Jeg mener ikke 2824 kan siges at være en bedre arbejdshest. Men man kan sige den er lige så god - og derfor bedre i forhold til prisen.

Peter kan du henvise til uvildige sammenligninger der underbygger at 2824 skulle være stærkere end 2892?

vh Baun
Svar
Ja jeg valgte jo det konservative sikre Omega PO, men i den orange farve er det jo næsten "bling-bling" - valget er jo svært da alle tre er "FEDE KLOKKER"
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Ja, det er sgu svært. Specielt når nu endnu et ur er kommet i spil: Omegas speedmaster (jf. tråden <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=9403" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=3&t=9403</a><!-- l -->).

Ak ak ak, hvem der bare havde råd til at købe alle disse ure...
Svar
Seawolf

Den er ikke så udbredt som PO og den mest rå af de 3, det er en no bling Breitling.

İmage

İmage

Thomas
Svar
Hvis man var i tvivl (jeg er ikke) så fjernede seamus lige den sidste rest
super billede af en seawolf. Icon_cool Icon_cool

Er kold over for hvilken en der har den bedste arbejdshest i motorrummet POeren kan
bare ikke være med her,sikke et design Icon_cool

Jeg ved dog så meget at med peters store indsigt i ure så er hans holdning nok ikke
helt skæv,det kommer heller ikke bag på mig at især baun ikke deler den Icon_e_wink

Jeg hører selv til dem som syntes der går for meget Omega Omega i den hver gang er mærket er med i hvad ville i vælge tråd.

Snakker man tool ure med et lidt råt design så sætter Seawolfen altså Poeren af
ingen tvivl om at Seawolfen ville stå smukt sammen med en Oris diver.
Svar
HOLD DA OP! Sikke nogle lækre billeder I smider i denne tråd Icon_mrgreen

Jeg må indrømme, at jeg skifter lidt frem og tilbage mellem hvilke ure, jeg synes bedst om.

Pt. er jeg meget 'tændt' på Seawolf Avenger samt Speedmaster (helst Co-Axial, men Professional er også 'ok'). Som altid er der dog et ABER DOCH: Økonomisk set kan jeg ikke forsvare at købe en Speedmaster Co-Axial, og konen synes at Seawolf'en ser 'underlig ud' (på den dårlige måde)... Hmmm... Måske jeg må begynde at spare (seriøst) op eller bearbejde konens smag (i ure)...

NB! Det er selvfølgelig ikke konen, som skal gå med uret, men lad os nu være ærlige: Vi kommer længst ved ikke at ignorere kommentarerne fra vores bedre halvdele Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)