Så kom denne lige fra Oris....
Er der ikke lidt slægtskab Oris/Seiko i dette fald - i kassen også - er de ikke begge bredest ind mod armen og smalner lidt ind mod skiven/kransen. Som "toppen af en overskåret øltønde"? - hvilket jeg ikke tror Oris har fra Seiko eller andre, det er deres egen facon

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Rigtig lækker ORIS du har landet der Icon_cool
dejligt at se at andre kan finde glæde ved mærket

Ved ikke lige om jeg syntes man kan sige at ORIS har taget kransens design fra et SEIKO
den er vist lidt søgt Icon_e_confused

Men ser man på kassen formen og den måde deres divere ligger på armen så mener
jeg de kører deres helt egen stil Icon_cool Icon_cool
Svar
Hej Torben

Ja velkommen tilbage Icon_smil

Den er super fed den Oris, jeg kom lige til at tænke på den kasse Claus smider på, for sydes at kunne huske du havde 2 af sådan nogen. Er det noget du har købt ved siden af, eller følgt de med til et ur?

Venlig hilsen Micki
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Hej Micki.

Tak tak. De kasser jeg har er fra Pelicase. Kan købes på ebay.de. De har plukskum man kan fjerne så det passer til de puder man har i en evt. urkasse.

Torben
Svar
De første 20 minutter, minder kransene ikke om hinanden, men så begynder similariteten: Krans-farven, de fonts/typer, som tallene er skrevet med, prikkerne, stregerne, samt en anelse "3-D effekt" ved aflæsning af tallene, det er de fælles træk på de to kranse/lynettee/bezels, som jeg finder. Der er intet "galt" i det, det er slet ikke mit ærinde her ! Jeg synes Oris´en fed, og havde bare en "der er noget bekendt over et eller andet ...?" oplevelse da jeg så uret ... Jeg kan naturligvis være den eneste, som har det sådan, og så er det jo det Icon_e_wink

İmage
İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Stadigvæk ikke SEIKO for mig
jeg tænker mere noget Heuer hvis man skulle sige den ligner noget.

Men vi er helt enige om at det er et FEDT ur Icon_cool
Svar
Synes skivelayoutet er flot, men jeg kan ikke lide urkassen. Alt for høj og voldsom til min smag.
Just because you're paranoid
Don’t mean they're not after you
Svar
Jeg er ikke den store fan af "Tuna-can" ure, men bortset fra det, så synes jeg at Oris ser ud til at lave nogle flotte ure til en rimelig pris !
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Joepete Skrev:De første 20 minutter, minder kransene ikke om hinanden, men så begynder similariteten: Krans-farven, de fonts/typer, som tallene er skrevet med, prikkerne, stregerne, samt en anelse "3-D effekt" ved aflæsning af tallene, det er de fælles træk på de to kranse/lynettee/bezels, som jeg finder. Der er intet "galt" i det, det er slet ikke mit ærinde her ! Jeg synes Oris´en fed, og havde bare en "der er noget bekendt over et eller andet ...?" oplevelse da jeg så uret ... Jeg kan naturligvis være den eneste, som har det sådan, og så er det jo det Icon_e_wink

İmage
İmage

Nu har stirret på de billeder i 41 minutter og ka' stadig ikke se ligheden -> jeg er en idiot!

Oris'en er slankere og mere elegant i min bog. Har IKKE haft nogen af de 2 ure på armen! Og så er jeg VILD med Oris' Petit Second tendens!!

Sjovt at skulle finde et indlæg hvor vi ikke er enige Joepete - sjældent.

Icon_smil Sogge
Svar
Ja, jeg ved heller ikke, hvorfor alle nævner, at de to ure ikke ligner hinanden - det har jeg aldrig hævdet at de gør :shock:

Det er urenes

Lynetter

jeg finder lighedspunkter imellem.

Jeg ser overhovedet ikke Oris´en som en shrouded diver, da urkassen ikke HAR en shroud Icon_e_confused

Jeg må erkende, at jeg er dårlig til at trykke mit budskab ud, eller også, så ligner Lynetterne bare ikke hinanden ... Icon_redface
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)