Hvorfor er der ingen Lange ure herinde?
Larzovic Skrev:Jeg kunne da godt tænke mig et Lange. Men der er mange faktorer man skal overveje. Hvad koster eksempelvis et standart service af Langes billigste model? Kan det serviceres i DK? Jeg tør slet ikke tænke på det.

Da jeg besluttede at jeg gerne ville have et rigtig high end ur, fandt jeg at et AP 15300 var perfekt til mig. Et af de fedeste designs nogensinde IMO, lækkert værk, og som ikke koster kassen at få serviceret autoriseret, og så endda her i DK.. Primært derfor figurerede Lange slet ikke som en mulighed for mig..

Eftersom Ole Mathiesen er forhandler af Lange, så burde det vel nok kunne lade sig gøre at få autoriseret service på sit/sine Lange ure.

/René.
Svar
OM er autoriseret serviceværksted og AD for Lange & Söhne.
J
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg er meget betaget af L&S ure, men stilen er generelt lidt for dressy til mig. Kun modellen Datograph kunne jeg finde på at investere i, men de ligger i små 200 k brugt, og pt. er der andre ure i det prisleje jeg hellere ville eje.

Jeg ville ønske Lange relancerede et af deres WWII pilot ure a la IWC Big Pilot. Dog som 42-44 mm med manuelt værk og i vanlig Lange-kvalitet. Tror det ville blive et hit hos et andet og bredere (ungt) publikum end det L&S normalt appelerer til.

Jeg har haft et Lange 1 på armen, og det var simpelthen for morfar til mig desværre Icon_e_sad Det kommer nok når jeg bliver moden og voksen Icon_e_wink

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Jeg har haft et Lange 1 på armen, og det var simpelthen for morfar til mig desværre Icon_e_sad Det kommer nok når jeg bliver moden og voksen Icon_e_wink

/Mads

Er i helt samme båd som dig Mads - har også været så heldig at have et Lange på og kom til samme konklusion.

Ang. min Willy kommentar så slap den åbenbart igennem dit "humørnet" Benny Icon_e_wink Jeg stiller på ingen måde spørgsmålstegn ved hans eller urets eksistens - det var blot ment som en kæk henvisning til den modgang han mødte fra mange brugere her på forumet. Glemte dog blinket i øjet Icon_e_wink - der var den.
Svar
Hvad koster et standart service på en "billig" Lange?
Omega SMP 300
Rolex 5512
Rolex 1680
Rolex 1680/8 YG
AP 15300
Svar
Larzovic Skrev:Hvad koster et standart service på en "billig" Lange?

Omkring 6.500 kr.
Svar
Jeg kan ikke helt forstå dette med at ure skulle være "morfar" osv. Jeg synes at lange modeller er originale i forhold til eks. AP PP som kører den samme stil med næsten alle deres ure. Og så er der en ting jeg har undret mig over i lang tid: hvorfor er alle så vilde med ure der ligner en ubåd? og hvorfor skal det ligne at de spiser folks arme? undskyld til panerai fans'ne jeg blev bare nødt til at komme ud med det Icon_e_wink

Hilsen
NW
Svar
NW Skrev:hvorfor er alle så vilde med ure der ligner en ubåd? og hvorfor skal det ligne at de spiser folks arme?

Hilsen
NW

Måske fordi det er let genkendeligt, har en stærk signalværdi, er perverst, groft og voldsomt på en tiltrækkende måde - og så er det (var det) moden. Det er "det de unge vil have" og nok netop derfor fremstår Langes ekstremt elegante ure lige en tand for konservativt og "morfaragtigt" for dette publikum.

Lad en 5 årig pige vælge mellem en Werthers ægte og en stor lysserød candyfloss - og lad hende træffe valget igen som 65-årig..

Når de grå hår, nedslidt hofte og bridgeaftnerne ved kaminen begynder at melde sig skal jeg nok begynde at se lyset Icon_e_wink
Svar
Hvis urene kostede 20-30 k var jeg nok sprunget på et Lange, simpelthen pga. den flotte finish og fine konstruktion. Jeg går sjældent sådan påklædt, at jeg syntes et Lange matcher stilen. Skulle jeg dagligt bære habit var det en anden snak. At bruge 100-150 k på et ur, der ligger langt fra den mere casual stil jeg dagligt kører, er simpelthen for mange penge for mig Icon_e_sad Uret ville ikke komme på armen ret tit, og så mener jeg det er en direkte fejlinvestering.

Jeg kan som sådan godt lide Langes ure og stilen er klassisk, smuk og karakteristisk. Men tingene skal passe sammen og her falder stilen igennem i forhold til mig. Jeg har heller ikke franske antikviteter stående i mit rækkehus fra 1973 af samme grund Icon_e_wink

/Mads
Svar
Lange slår efter min mening PP, både mhp design overall på samtlige af fabrikkernes serier, men også fordi jeg synes Lange er langt mere innovative end PP.

Jeg synes absolut at Langes design er både klassisk og moderne på samme tid, mens PP hænger fast i nogle fantastisk grimme 80er design som fx Nautilus og Ellipse. Disse pynter efter min mening absolut ikke på deres ellers fornemme visitkort.

Mens PP bruger tid på at komme komplikationer ind i et lommeur der kommer til at veje 1,1kg, så laver Lange værker som 31 dages værket, Zeitwerk, double-split, Turbograph værket etc.

Jeg er en stor fan af PP, og synes absolut at det er helt i top hvad de laver, men efter min mening er det mindst ligeså morfar at rende rundt med et Nautilus som at rende rundt med et Lange 1 eller Richard Lange for den sags skyld.

Bare min personlige mening Icon_e_smile

/René.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)