Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Hej Jette.
Og hvad mange glemmer at fortælle....... batteriværkerne i dag slår ikke lige så højt som de gamle, dette ses på de nye ved at der er huller i bunden af kassen.
Jeg må desværre også melde fra, jeg reparerer ikke Schatz-mekaniske skibsure, for den sags skyld, skibsure generelt.
Stålet akslerne (d.v.s. Aksler og drev, det lille tandhjul) er lavet i for dårligt materiale, jeg har set hvor de nærmest skaller af, ved ikke om det er en form for belægning??? Og gider heller ikke finde ud af det.....hvad kan jeg bruge det til....SORRY
Uanset så kan de ikke poleres blanke nok til at kunne glide rundt i lejerne uden at de nærmest rasper lejerne istykker, vil skynde mig at sige det er i hvert fald ikke blevet bedre med de værker de bruger nu...
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
•
Svar: 242
Tråde: 20
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tak, Lars - det hjälp på min hukommelse; det var nemlig akslerne, der pga. for dårligt materiale blev trukket skæve.
Som jeg læser dit indlæg, er det et problem for alle skibsure og ikke kun de tyske?
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
•
Svar: 181
Tråde: 6
Modtaget Likes: 302 i 117 svar
Givet Likes: 1,549
Så er det kære ur trukket op, og i dette øjeblik mens jeg skriver dette indlæg slog det 4 glas.
•
Jette Skrev:Tak, Lars - det hjälp på min hukommelse; det var nemlig akslerne, der pga. for dårligt materiale blev trukket skæve.
Som jeg læser dit indlæg, er det et problem for alle skibsure og ikke kun de tyske?
Aaargh, de er nok ikke trukket skæve akslerne (det kan ikke rigtig lade sig gøre i et ur)
I DAG ER DET NOK ET PROBLEM MERE ELLER MINDRE FOR ALLE....
Det startede nok med Schütze....
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
John Rusel 1819-1900
Mvh
Lars
•
Svar: 253
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Det er rigtigt at der senere blev produceret Schatz skibsure med navnet Schatz Royal Mariner hvor navnet nok var den største forskel. Jeg vil stadigvæk påstå at det er ukompliceret urmagerarbejde at renovere et Schatz skibsur Lars.
•
Nu har jeg lavet lidt diverse research i weekenden og med et pauvert udbytte.
De vanlige antikvitetshandlere på Fyn, som generelt har et godt udvalg i diverse ure: 0 skibsure.
Førstkommende større fællesauktion incl. dødsboer: 0 skibsure.
Fysisk gennemgang af Det Blå Marked i Haslev i lørdags: 2 miserable Schatz quarts hos kræmmer/marskandiserafdelingen, de lidt mere lødige antikvitetshandlere: 0 skibsure, få kaminure og en håndfuld stærkt renoveringstrængende standure.
Gamle skibsure er åbenbart en by i Rusland.
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
•
Per du skal være velkommen til at lave alle de Schatz skibsreder du overhovedet magter. Jeg skal IKKE røre dem hvis jeg kan undgå det.
Jette nu vil du højst sandsynligt have et skibsur med slag, men Junghans lavede nogle til deres marine under krigen og lavede dem også efter krigen. Kan du finde et af dem, så er du godt kørende, skal dog siges de er uden slag. Det med Glasslag og skibsure er vist noget opfundet noget, det var vagthavendes der skulle slå glas på skibsklokken oprindeligt.
John Rusel 1819-1900
Mvh
Lars
•
Tak, Lars - men jeg har et uden slag (et Wostok 5-CHM) og savner de hyggelige glasslag som et supplement til halv- og heltimesslagene fra den gamle regulator.
Har skam både skibsklokke og timeglas, men mangler personalet til at vende glasset og slå på klokken(!).
I øvrigt har et vennepar et batteridrevet Schatz, og det slår ikke korrekt enkelt- og dobbeltslag, men 1 slag, 2 slag, 3 slag osv.
Tak for indsatsen til alle; det må så blive et nyt.
•
Svar: 253
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
[url]"http://www.clockguy.com/Ships.html">http://www.clockguy.com/Ships.html[/url]
Ovenstående link viser nogle muligheder for både nye og antikke skibsure
•
Tak, Per - flotte eksemplarer, men prisen gjorde mig dårlig. Der skal tillægges mellem 20 og 25% i lokale skatter og afgifter; dette beløb kunne jeg måske være så heldig at slippe for eller blive modregnet ved de i omegnen af 30% for at få uret til DK.
Jeg kan ikke engang ærgre mig over lige at være kommet retur fra Canada uden et ur, eftersom jeg røg i det helt store sikkerhedstjek i Vancouver ved udrejsen (det tog 1,5 time bare at tjekke mit legeme for bomber).
•
|