Omega seamaster vs de ville
Tænkte nok at du var sælger, når du reagerer som du gør. Tillykke med salget iøvrigt. Ja, jeg oplever desværre rigtigt meget fusk med salg af vintageure, og især når køber er uerfaren. Jeg ved ikke, hvordan du køber ure, men jeg kunne aldrig drømme om at købe et vintageur ud fra halvslørede billeder, og uden at få det valideret af en uvildig ekspert (=en anden end sælger). Det er heller ikke ligegyldigt for mig om uret er 'vold-poleret', om skiven er 'renoveret', om lysmassen på skive og visere er fornyet, eller om uret er en 'Franken' bygget af dele fra andre, tilsvarende ure. Punktum.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Så tråden først efter salget så din "rådgivning" har ikke påvirket salget. Men to forskellige har brugt samme tekst i deres henvendelser, derfor undren. 

Da du oplever rigtigt meget fusk (i Danmark formoder jeg) med salg af vintage ure vil du være venlig og lægge par links til disse?
Svar
(11-06-2018, 05:45 PM)dwndler Skrev:
(11-06-2018, 05:13 PM)bhjensen Skrev:
(11-06-2018, 03:32 PM)dwndler Skrev: Hun spurgte mig ikke om råd men købte uret af mig :-)
Du forskrækker folk med din "rådgivning". Og jeg havde en anden henvendelse, hvor samme tekst blev brugt og jeg blev spurgt ang. alt muligt, som i princippet var mere end synligt på billeder.
Hvor mange "katte i sæk" har du set, oplevet, annonceret i DK? Og hvordan vil du og din ekspertise kunne skelne om f. eks. en urmager har brugt en uoriginal del i et værk? Hvis del ikke er synligt medmindre man skiller værket ad?

Tænkte nok at du var sælger, når du reagerer som du gør. Tillykke med salget iøvrigt. Ja, jeg oplever desværre rigtigt meget fusk med salg af vintageure, og især når køber er uerfaren. Jeg ved ikke, hvordan du køber ure, men jeg kunne aldrig drømme om at købe et vintageur ud fra halvslørede billeder, og uden at få det valideret af en uvildig ekspert (=en anden end sælger). Det er heller ikke ligegyldigt for mig om uret er 'vold-poleret', om skiven er 'renoveret', om lysmassen på skive og visere er fornyet, eller om uret er en 'Franken' bygget af dele fra andre, tilsvarende ure. Punktum.

Så tråden først efter salget så din "rådgivning" har ikke påvirket salget. Men to forskellige har brugt samme tekst i deres henvendelser, derfor undren. 

Da du oplever rigtigt meget fusk (i Danmark formoder jeg) med salg af vintage ure vil du være venlig og lægge par links til disse?

Det forstår jeg ikke at du undrer dig over - for mig helt naturligt at sælger leverer et fyldestgørende dokumentationsgrundlag til kunden på, at uret er som beskrevet, og åbent og ærligt fortæller, hvad der er lavet ved det.

Bemærk så venligst at jeg ikke har beskyldt hverken dig eller andre for fusk, men bare helt åbent og ærligt fortæller, hvad jeg lægger vægt på som køber af et vintageur for - netop - at undgå at blive snydt. Det står jeg 110% inde for, og hvis nogen spørger igen, gentager jeg det gerne. Længere er den ikke!

Svar
Jeg har ikke anklaget dig for at spolere mit salg, da jeg som før skrevet først har set din "rådgivning" efter uret blev solgt.
Din rådgivning er i mine øjne og ører (set med ursamlers og ikke med ursælgers øjne) noget være vås.
Du står ved det og det er også fint.
Defor mangler jeg et svar fra mit forrige post.
Sæt gerne par links eller andet fra danske annoncer, hvor uret svarer til dine bekymringer??? Du skrev jo selv, at du oplever, desværre rigtigt meget fusk. Lad mig se fusk???
[-]
  • keldw, Larsb
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)