Breitling ER et discount-ur, eller?
Og nu vi er ved knivene så er Global yt det nyeste er F.A. Porsche knive som har vundet flere internationale priser og er testet som bedre end Global, de er dyre men utroligt spændende i både brug og i dessign.

[url]"http://www.edo.dk/type301.jsp">http://www.edo.dk/type301.jsp[/url]

Dem kan jeg f.eks tilbyde gode venner af huset, selvfølgelig også jer der læser her, med en rabat på 25% under listeprisen da vi er forhandlere heraf.

Så måske en gaveide?

Gør det produktet bedre eller dårligere ??, eller bliver det mindre attraktivt, jeg oplever at mange der vil handle ure med mig altid prøver at spare lidt penge ved at skulle have bare lidt i rabat.

Nå men tilbage til urene, jeg syntes stadigt at Breitling høre med i den mere spændende ende.

God weekend

MyWatch

Bjarne
Mywatch.dk
Bjarne Vork
klaus Skrev:hej jacob,

jeg kan sagtens følge din tankegang, som er "god" socialdemokratisk.

alle skal være lige og der er ingen der skal tro, at de er noget mere eller bedre.

men sådan er den nuværende verden ikke skruet sammen og bliver det forhåbentlig heller ikke. der er brug for statussymboler for lisom at få en belønning for den ekstra indsats eller risiko man påtager sig i sit liv. jeg tænker her især på iværksættere eller mennesker med et farligt job. jeg udelukker dog personer, der har arvet eller vundet i lotto. dem har jeg ingen respekt for.

en mercedes bringer en person liså godt til et mål som i en lada, men man kører mercedesen med en anden følelse-stolthed.

det er lige netop dét, der er pointen i mit tidligere indlæg. hvis breitling ville kunne købes hos bilka, ville det ikke være interessant for mig, fordi jeg ikke ville bære det med stolthed, men som et almindeligt ur der bare skal vise hvad klokken er.

dyrere produkter har oz en vis materiel værdi. hvis man er rigtig heldig, taber varen ikke så meget i værdi og kan under visse omstændigheder endda være mere værd end fra ny. discountprodukter er fremstillet til bare at blive smidt ud, når de er brugt op og man behandler det på en anden måde end de dyrere ting. en mercedes ville jeg vaske hyppigere end en lada.

jeg er sikker på at din seiko er liså god som sub´en, hvis ikke bedre, men jeg ville alligevel foretrække rolex frem for seiko.

1) Meget er jeg blevet beskyldt for gennem tiderne, men fortaler for god socialdemokratisk tankegang er fandme første gang !!! Icon_e_wink

2) Jeg taler om sund fornuft/rationel tankegang/fødderne plantet solidt i mulden, og ikke om at nogen er mere lige end andre, eller om nogen burde være lige med andre.

3) Der er kun "brug for" statussymboler, netop fordi der findes mennesker med for lavt selvværd, der ønsker at skilte med et kunstigt tilhørsforhold til en anden gruppe mennesker - typisk med en anden og højere indkosmst end dem selv.

4) Jeg mener i øvrigt, at man sagtens kan anvende belønningssystemer, uden at det giver et behov for statussymboler. Statussymbolerne komme først ind i billedet, når de belønnede anvender deres belønning til at stive deres selvværd af.

5) Jeg mener ikke, at en Lada bringer en person lige så godt i mål, som en Mercedes gør. Mercedesen bringer personen mere sikkert og komfortabelt i mål. Dvs. at den er objektivt et bedre produkt end Ladaen, og derfor også mere kostbar, hvilket er fint med mig. Det der ikke er fint med mig er, at skulle betale en præmie for den symboleffekt, der også ligger i prisen.

Altså; hvis et Rolex ur er indiskutabelt bedre på de for mig væsentlige parametre (kvalitet, forarbejdning, præcision, holdbarhed, vandtæthed etc.) end andre ure med ringere præstationer på samme parametre, er en merpris fyldestgørende retfærdiggjort for mig. Det er en merpris imidlertid ikke, hvis den er begrundet i andres behov for at betale mere for uret (end begrundet i de ovenfor nævnte parametre), fordi de har et selvhævdelsesbehov.

Og så er den ged vist så glatbarberet, den kan blive Icon_e_wink

Mvh Jacob h
Citat:men sådan er den nuværende verden ikke skruet sammen og bliver det forhåbentlig heller ikke. der er brug for statussymboler for lisom at få en belønning for den ekstra indsats eller risiko man påtager sig i sit liv.
...og lad de mindrebemidlede tørre r**** på min mor/far, som ligger på plejehjem, og lære mine børn at sidde stille og opføre sig ordenligt i skolen og.... Fy for f***** en holdning at have, og som desværre bliver mere og mere udbredt.
Citat:Mercedesen bringer personen mere sikkert og komfortabelt i mål. Dvs. at den er objektivt et bedre produkt end Ladaen
Ja, den er go´ med dig - objektiv!! Drivhuseffekten får objektivt set det meget bedre, hvis alle kørte rundt i en Mercedes.

Var iøvrigt vidne til go smag den anden dag: Sad på Café i indre Århus, da en yderst lækker BMW med dobbelt udstødning kom, og lavede den mest hjælpeløse parallelparkering jeg længe har set.
Ok - det kan vel ske for den bedste - men ud fra at dømme på "verdensmesterens" udtryk fejlede den ikke npget. Steg ud af bilen, knappede nederste knap i blazeren kom ind i Caféen. Havde et Daytone SS/Guld - se dét er dårlig stil.

Og nej, jeg stemmer ikke rødt!!

/Holger
Og Holger, du er da ihvertfald max 25 år gammel! Det med nedeste knap i jakken er for længst yt. Du har nok købt blærerøvens (Mads C) bog på bogudsalg, så du kunne få råd til en uoriginal rem til dit konfirmand ur. Nederste knap må gerne, men behøver ikke knappes hvis der er 3 knapper i din jakke. Er der 2 eller 4 knappper, "skal" den knappes.

PS. Blazere er lige så yt som Globalknive, som ikke holder skarpheden særlig længe og taber det sorte i fordybningerne.

PPS. Porche knive er god stil, det er Rosendal Knive også!

Det var bare det! Icon_e_wink
Morbi Skrev:Jacob hvis du så engros priserne på de fleste ting vil du føle dig snydt eller måske ikke? Prisen på en vare er hvad forbrugerne vil betale.
dette er måske endnu et argument for at købe Rolex som netop ikke bliver solgt i varehuse? Icon_e_biggrin
Den fatter jeg ikke - Det er sikkert rigtigt at det for en del er et argument for at købe Rolex at det sælges til for høj pris fordi en lukket forhandlerkreds kan holde prisen oppe.
Det kan man da vist kalde "veblen effekten" eller snobberi ærligt talt. Så er det jo ikke urets glimrende egenskaber man køber, men noget med "se hvad jeg har råd til". Nå jeg håber din smily bare betyder at det er godt til grin at købe ur bare for at kunne vise pris. Icon_e_smile
Det ville da være fint hvis der var mere konkurrence, det kan de gode ure da sagtens tåle.
ØV hvor er det i øvrigt surt man skal scrolle så meget så snart der er et stort billede inde. vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Direktøren Skrev:PS. Blazere er lige så yt som Globalknive, som ikke holder skarpheden særlig længe og taber det sorte i fordybningerne.

PPS. Porche knive er god stil, det er Rosendal Knive også!

Okay... den bemærkning synes jeg nu lige jeg vil kommentere..

Set ud fra mit synspunkt er en kniv et stykke værktøj der skal opfylde krav til kvalitet og funktionalitet. IMO er balance, skarphed og et godt greb de tre vigtigste faktorer i mit valg af knive. Her synes jeg at knive fra F. Dick er blandt de bedste køb mht. pris/kvalitet til almindeligt husbehov...

Men at påstå at Globalknive er yt og at Rosendahl er god stil fatter jeg ikke lige sammenhængen i. Globalknive og Rosendahl er så vidt at jeg er orienteret de samme knive, med en mindre detaljemæssig designændring på skaftet, så her er vi IMO ude i at sige det samme som at Mercedes er yt, men AMG holder max!

Personligt går jeg mere op i kvalitet end design og cafe-blæreværdi. Jeg vil f.eks. 10 gange hellere bruge 15k på et skræddersyet jakkesæt end tilsvarende på et dyrt metervarejakkesæt fra Prada e.l. for at kunne flashe mærket i ny og næ... well, måske ikke den bedste sammenligning, but I hope you get the point...

Der er nogle som hellere end gerne køber et blingbling quartz-ur fra Jacobs & Co. til +50k, og så er der dem, der hellere køber et AP, GP etc. til samme pris...

Min pointe er, at man sagtens kan købe sig fattig i alt muligt, hvor man betaler 80% for noget immaterielt som for det meste har en begrænset værdi i længden, men man kunne lige så godt i stedet bruge det samme beløb på virkelige kvalitetsvarer...

PS. Blazere er da ikke yt, det er da en lækker klassisk og tidløs beklædningsgenstand som kan benyttes til alverdens lejligheder... er man i tvivl om påklædningen til en bestemt lejlighed, vil en blazer med et par grå flannelsbukser næsten altid kunne gå...
Mvh
Kenneth B. Kjeldsen
Man knapper aldrig KUN den nederste knap. Sådan har det altid været, og sådan vil det altid være!! Det er kun typer som bruger slipsenål, og lader fabrikatmærket sidde på armen efter køb. Det behøver jeg ingen Mads C til at fortælle mig, men der har du - direktøren - tilsyneladende været omkring.
Porche ~ er det elkedler du taler om, eller er det bilen Porsche som staves med S?
/Holger
Puha, hvis Føtex bare vidste hvad de havde sat i gang med deres tilbud på Breitling ure Icon_e_biggrin

Jeg havde aldrig troet at dette skulle føre til at jeg nu ved alt omkring køkkenknive, parallelparkeringer i Århus Cafékvarter, Herstals problemer med branding af deres produkter samt ikke mindst hvilke og hvor mange knapper der skal knappes på en blazer:o)

Urhilsener fra Chris
Chris Skrev:Puha, hvis Føtex bare vidste hvad de havde sat i gang med deres tilbud på Breitling ure Icon_e_biggrin

Jeg havde aldrig troet at dette skulle føre til at jeg nu ved alt omkring køkkenknive, parallelparkeringer i Århus Cafékvarter, Herstals problemer med branding af deres produkter samt ikke mindst hvilke og hvor mange knapper der skal knappes på en blazer:o)

Urhilsener fra Chris
En stor del af de emner der skrider helt ud kunne sikkert undgås ved forumet var stærkt nok til at turde undgå gæster. Det er jo vanvittigt at man svarer på noget med Breitling og så får "notification" om en masse svar som hander om alt andet end ure.

Enten er vi dansker lidt anderledes, eller også sidder der mennesker som vil blande sig i en hvilken som helst diskution uanset det ikke handler om emnet.

Bare vi dog kunne få et dansk UR forum, gerne dette, men om URE ikke om Porsje, Porsze, Porschze, Porche eller nogle af de andre knive og biler som finder vej helt UDEN sammenhæng til sagen. Måske en af lederne/moderatore - kunne smide alle disse fuldkomment ur-uvedkomne indlæg ud, inden jeg frygter vi blir mange der, efter lang tid, giver op.

Fjern dog indlæg som INTET har med ure at gøre, så som rene indlæg om blæserknapning og andet.
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
hannover_dk Skrev:
Morbi Skrev:Jacob hvis du så engros priserne på de fleste ting vil du føle dig snydt eller måske ikke? Prisen på en vare er hvad forbrugerne vil betale.
dette er måske endnu et argument for at købe Rolex som netop ikke bliver solgt i varehuse? Icon_e_biggrin
Den fatter jeg ikke - Det er sikkert rigtigt at det for en del er et argument for at købe Rolex at det sælges til for høj pris fordi en lukket forhandlerkreds kan holde prisen oppe.
Det kan man da vist kalde "veblen effekten" eller snobberi ærligt talt. Så er det jo ikke urets glimrende egenskaber man køber, men noget med "se hvad jeg har råd til". Nå jeg håber din smily bare betyder at det er godt til grin at købe ur bare for at kunne vise pris. Icon_e_smile
Det ville da være fint hvis der var mere konkurrence, det kan de gode ure da sagtens tåle.
ØV hvor er det i øvrigt surt man skal scrolle så meget så snart der er et stort billede inde. vh

Jeg mente at hvis forbrugere er villig til at betale den vejledene pris for en vare er den det værd. Men hvis den ofte sælges på tilbud vil markedsprisen være mindre end den vejledende pris. Derfor min bemærkning om at hvis man køber et Rolex slipper man for den ærgelse at købe til listepris og så bagefter opdage Bilka kører slagtilbud.
Jeg ville gerne sige jeg ikke er påvirket af snobberi, reklamers magt osv og kun vurdere efter kvalitet i forhold til pris, men jeg har svært ved at disekrere hvorfor jeg gerne vil have de ure jeg køber eller drømmer om. Men efter min mening er vi alle her nogle materielle urnørder. Måske får man mere for pengene ved at købe et Seiko til 10k end et Rolex, men 10k er immervæk stadig overkill hvis det kun er tale om en robust ting der skal kunne vise tiden.
Og så ville jeg forøvrigt med glæde også gerne have både de viste Breitling og Seiko i min samling. Icon_e_smile

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)