Top ti 1965
hannover_dk Skrev:
Baun Skrev:Hvis det bare er de største og kendeste mangler vi så ikke Certine og Tissot - eller var det kun i DK?

Og hører fx. AP og PP så overhovedet med på listen - kendt af hvem?

vh Baun
Det må vel være de største og kendteste blandt folk med lidt (eller en god del) forstand på ure - ellers kommer jo Timex og vel også Seiko da i høj grad til at mangle, hvis det er kendt hos Karl i cafe det rene glas (gift med Maren ved kæret)
Jeg har i alle fald set den som liste ud fra at man ved lidt om ure, og ikke de mest solgte

vh

Timex og Seiko - ikke i 65 tror jeg... eller går tiden virkelig så stærkt? Jeg husker Timex i hård konkurence med Certina DS i biografreklamerne fra 70'erne. Seiko fra sidst i 70'erne og 80'erne, som kom ridende på quarts bølgen!

men lad of holde os til respekterede - godt ord! Icon_cool

vh Baun
Svar
1965 er jo snart 50 år siden...

Så hvor for vi viden fra om hvad der var "Respekteret" på dette tidspunkt - og også senere vil stå "Som virkelig gode ure".

For midt vedkommende startede jeg min ur-mani med at følge med på Vintage ure og læse en række bøger om "samleværdige ure".

Så det er nok fra disse bøger - og fra hvad kompetente (efter min opfattelse) skribenter skrev om urene og mærkerne på Vintage ure, at jeg har fået min opfattelse.

Visse urmærker nævnes med større respekt end andre - og det fornemmer man - så er der også nogle brands, der har disse fine franske navne - og det tæller måske også. Longines lyder da af mere end Breitling eller Heuer.

Denne liste i alfabetisk rækkefølge - er gode urnavne i min optik. Hvis jeg møder en mand der bærer et nydeligt ur fra 60'erne of et af disse mærker tænker jeg - godt ur - god kvalitet:

Audemars Piguet
Blancpain
Breguet
Breitling
Cartier
Ebel
Girard Perregaux
Heuer
IWC
Jaeger Le-Coultre
Lange & Söhne
Longines
Omega
Patek Philippe
Rolex
Ulysse Nardin
Vacheron & Constantin
Zenith

Der er masser af andre urmærker som er respektable, men som ikke helt har "klasse nok" (Tissot, Certina, Movado, Hamilton osv.) til at komme med på min liste - og så er der sikker også nogen der er meget fine, men som jeg bare ikke kender eller er for små (Buren fx.)!

vh Baun
Svar
Tror ikke det bliver helt nemt at finde et Lange & Söhne fra 60'erne Icon_e_wink

Mvh Erik
Svar
erikj Skrev:Tror ikke det bliver helt nemt at finde et Lange & Söhne fra 60'erne Icon_e_wink

Mvh Erik

Icon_redface

vh baun
Svar
Blancpain var i 60´erne kun en skygge af hvad de er i dag. Der er ikke meget at komme efter...

Longines mener jeg derimod har mistet voldsomt terræn i forhold til dengang, hvor jeg er af den opfattelde at det var meget velanset og måske på højde med Omega og Rolex!? Nogen der kan huske noget om deres image dengang?

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Blancpain var i 60´erne kun en skygge af hvad de er i dag. Der er ikke meget at komme efter...

Longines mener jeg derimod har mistet voldsomt terræn i forhold til dengang, hvor jeg er af den opfattelde at det var meget velanset og måske på højde med Omega og Rolex!? Nogen der kan huske noget om deres image dengang?

/Mads
quote willy i agree blancpain were nothing at that time.and even if they make fantastic watches today,it as been very difficult for them to reach the top.that was bivers ambition with blancpain,now he is trying with hublot.longines were a very well respected brand in the sixtys,they had many film stars who wore their watches.they were well made,and some models today are getting really high prices in auctions.but they suffered badly in the quartz revolution,as did many other brands.longines were on a level with rolex and omega at that time.bogart and hepburn wore longines.willy
Svar
Baun Skrev:Timex og Seiko - ikke i 65 tror jeg... eller går tiden virkelig så stærkt? Jeg husker Timex i hård konkurence med Certina DS i biografreklamerne fra 70'erne. Seiko fra sidst i 70'erne og 80'erne, som kom ridende på quarts bølgen!

vh Baun
Enig, godt ord, de respekterede. Timex var der masser af i 1965 (inden swatch) - du løb jo stadigt på løbehjul den gang, jeg var 15 i 1965 Icon_redface I søgningen faldt jeg også lige over de 5 mest solgt ure idag i USA
Rolex, Omega, Cartier,Panerai og Movado - Lyder godt nok underligt at der ikke er billigere ure mellem de allerførste - rigtigt billige
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
willy Skrev:[quote willy i agree blancpain were nothing at that time.and even if they make fantastic watches today,it as been very difficult for them to reach the top.that was bivers ambition with blancpain,now he is trying with hublot.longines were a very well respected brand in the sixtys,they had many film stars who wore their watches.they were well made,and some models today are getting really high prices in auctions.but they suffered badly in the quartz revolution,as did many other brands.longines were on a level with rolex and omega at that time.bogart and hepburn wore longines.willy

var "Fifty Fathoms" ikke ca 1965?

vh Baun
Svar
hannover_dk Skrev:
Baun Skrev:Timex og Seiko - ikke i 65 tror jeg... eller går tiden virkelig så stærkt? Jeg husker Timex i hård konkurence med Certina DS i biografreklamerne fra 70'erne. Seiko fra sidst i 70'erne og 80'erne, som kom ridende på quarts bølgen!

vh Baun
Enig, godt ord, de respekterede. Timex var der masser af i 1965 (inden swatch) - du løb jo stadigt på løbehjul den gang, jeg var 15 i 1965 Icon_redface I søgningen faldt jeg også lige over de 5 mest solgt ure idag i USA
Rolex, Omega, Cartier,Panerai og Movado - Lyder godt nok underligt at der ikke er billigere ure mellem de allerførste - rigtigt billige
vh

Ja der er vist noget galt - der er mange fattige amerikanere og de køber formentligt billige quartsure.

vh Baun
Svar
camaro Skrev:Hej alle!
Som ved alle indlæg i denne stil, hvad for et ur/hvilke ti ure er bedst, vil der altid være delte meninger. Disse meninger tenderer nogle gange til trosretninger, hvor de enkelte repræsentanter, fra den ene eller anden side, beskylder hinanden for ikke at vide noget om ure. Diskussionerne fører aldrig nogen steder hen.
Her er et billede af mit håndled med et Patek. Et godt ur her i det nye årtusind.....
Ja
İmage

Jeg faldt lige over disse billeder af ref. 5960 og syntes det var passende at vise dem her. Jeg syntes nu PP kører med en ok finish på deres in-house chrono Icon_cool

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)