Vurdering af Rolex 6426
Citat:Dette ser acceptabelt ud og størrelsen 33 mm er måske acceptabelt. Jeg ville ikke selv gå under 34 mm og de fleste vil sige minimum 35-36 mm, men det bestemmer du. men prøv et ur på 33 mm før du køber
Rolex Air-King har en diameter på 34mm.

Citat:Jeg vil også bemærke at reservedele kan være en udfordring til de gamle Rolex ure (før 1960). Urmagerne incl. Rolex AD har dem ikke og du er henvist til selv at finde dem på eBay mv. Ikke morsomt hvis man ikke lige er inde i hvor og hvordan.

Det kan være, men brugen af Google og eBay er nemt og man lærer det hurtigt. Ad´er har ikke adgang til de fleste dele efter 20 år fra sidste produktionsdato, men vil man ofre et eftersyn hos AD´en for et ur for 5 til 15K ? Nej, vel ?

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Det er det første ur jeg ikke kan se størrelsen på.

Det andet skriver sælger Kassediameter 33 x 40.5 mm .... og det er en Air King så måske 34 mm

Jeg ved ikke om købere af vintage Rolex ure over 20 år altid selv er indstillet på at finde reservedele, hvis det bliver nødvendigt. Jeg informere bare om at hvis man køber et gammelt Rolex fra før ca 1960 og man skal have det repareret og der skal en reservedel til, kan man komme i den situation at man selv skal skaffe reservedelen.

Det havde jeg selv meget bøvl ud af med min kones 1954 Rolex Oyster med cal 1530 så vidt jeg husker. Sluttelig sendte jeg uret til USA for reparation, men det kom ikke til at virke ordentlig alligevel.

Og dette var efter vi havde bedt Rolex AD om at lave service på uret, hvad han ikke kunne da han ikke kunne skaffe den manglende reservedel. En del af Automatic funktionen.

Hvis man ikke lige ved hvad den hedder og hvilket reservedelsnr den har er det ikke så nemt at købe over nettet.

vh baun
Svar
Citat:Det andet skriver sælger Kassediameter 33 x 40.5 mm .... og det er en Air King så måske 34 mm
Ligesom hundreder af (uvidende) sælgere på nettet beskriver en Sub eller GMT Rolex kasse for 39mm eller 41mm og Datejust for 35mm. De måler dem måske med et skræddermål (?)

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Så er der kommet svar fra forhandleren angående det første ur:
Citat:The watch is a trade in. Runs good.
Has got some damages on the case but is friendly priced.

I have no pictures of the movement at the moment.

Tak for hjælpen allesammen. Jeg springer over uret i denne omgang, og vil holde øje med andre ure indtil jeg finder det helt rigtige for mig og min pengepung. Jeg skal have læst op, og have prøvet noget rolex og omega i de forskellige størrelser for at finde ud af hvad det er jeg vil have helt præcist. (Nogen tips til hvor man kan prøve den slags, eller bare se dem rigtigt og have dem i hånden?)
Uret ville være mit første rolex, og skulle efter mine tanker være et keeper og en perle med affektionsværdi i en forhåbentlig kommende lille samling, og det fornemmer jeg ikke rigtigt jeg ville få med dette.
Svar
Baun Skrev:Jeg skulle naturligvis have skrevet "Precision" og ikke President, men med den rettelse holder det jeg skriver stadig 100%.

Man kan ikke nemt finde Herre guld Rolex precision i EU til ca 10 K - man skal op i 13-14 og det er så de absolut billigste og det er sjældent anbefalelsesværdigt at købe dem.

Så jeg mener stadig at det er brugervildledning og misinformation du laver John. Sørgeligt, når jeg ved at du har ekseleret i branchen de sidste mange år. Måske er det netop en tidsforskydning der generer her. Dine priser er 10 år gamle.

vh Baun

Enig. Nogenlunde pænt ur 36 mm ligger fra ca. 14.000 kr.
Svar
Hyldager Skrev:Jeg skal have læst op, og have prøvet noget rolex og omega i de forskellige størrelser for at finde ud af hvad det er jeg vil have helt præcist. (Nogen tips til hvor man kan prøve den slags, eller bare se dem rigtigt og have dem i hånden?)

Du kan se og prøve mine Omegaer (omkring 80 stykker) her i Nyborg - og et Rolex i 36 mm - et i 34 mm og et i 31 mm kan du også prøve her.

Her kan du se Omegaerne:

Constellation <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?p=59702#59702" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?p=59702#59702</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;
Genève <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?p=59703#59703" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?p=59703#59703</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;
Seamaster <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?p=59704#59704" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?p=59704#59704</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;
Øvrige Omegaer <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?p=59705#59705" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?p=59705#59705</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;

Du er meget velkommen.

vh Baun
Svar
Per, du har altsaa for mange ure, det mener konen bestemt ogsaa, saa jeg sender lige min adresse gennem pm...
Skift ur, når du står op!
Svar
olof Skrev:Per, du har altsaa for mange ure, det mener konen bestemt ogsaa, saa jeg sender lige min adresse gennem pm...

Jeg har ikke modtaget nogen PM Icon_e_biggrin

Men I er meget velkomne i Nyborg, men kun hvis du tager dine ure med, for de er bestemt også værd at se på og røre ved. Mange fine ure.

VH BAUN
Svar
Baun Skrev:
Hyldager Skrev:Jeg skal have læst op, og have prøvet noget rolex og omega i de forskellige størrelser for at finde ud af hvad det er jeg vil have helt præcist. (Nogen tips til hvor man kan prøve den slags, eller bare se dem rigtigt og have dem i hånden?)

Du kan se og prøve mine Omegaer (omkring 80 stykker) her i Nyborg - og et Rolex i 36 mm - et i 34 mm og et i 31 mm kan du også prøve her.

Fantastisk tilbud - det vil jeg meget gerne Baun (Per?). Det passer dog mig bedst en gang efter ferien - så sidst august - september. Skal vi tage den over PM når vi kommer tættere på? Det tilbud er da for godt til at sige nej til. Icon_e_smile
Svar
Du siger barevtil så finder vi ud af noget

Vh Per Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)