Ikke hver dag jeg prøver et ur til 5,9 mio kr.
Lækkert ur Danny men i min verden har de bare begået den dumhed, at tage overpris for 5170. I forhold til så meget andet PP er det ur i min bog ALT for dyrt. Et relativt simpelt kronograf i guld bør ikke koste +500 k Icon_rolleyes Det er jo stort set det samme som de forlanger for 5140 med evighedskalender eller en sjat mere end 5960 med både kalender og kronograf. Det hænger ikke sammen...

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Lækkert ur Danny men i min verden har de bare begået den dumhed, at tage overpris for 5170. I forhold til så meget andet PP er det ur i min bog ALT for dyrt. Et relativt simpelt kronograf i guld bør ikke koste +500 k Icon_rolleyes Det er jo stort set det samme som de forlanger for 5140 med evighedskalender eller en sjat mere end 5960 med både kalender og kronograf. Det hænger ikke sammen...

/Mads

Jeg er enig i at nyprisen er for høj på denne model, men på brugtmarkedet synes jeg der er kompenseret for denne for høje pris ved en noget højere afskrivning end på andre PP modeller.
Svar
Lars Skrev:Hej Danny og Frue
Hvordan gik museums-besøget?
Har selv været der et par gange, sidste gang viste Christian rundt, deres urmager på museet, det var lidt vildt at få lov at komme ind på deres værksted i museet, det var ligesom nok se ikke røre, selv om det ikke blev sagt, men sjovt at være på den "forkerte" side af glasset... Icon_e_surprised
Efter det viste Chr. Rundt på museet, som han sagde I er mine gæster, så hvad var det I ville se, som sagt så gjort, vi var rundt om Breguet og hans sympathique-ure, Chr. anbefalede en bog af George Daniels, The art of Brequet, så den står i reolen i dag.....sikken bog.....den giver et spændende billede af Brequet og hans arbejder. Så næste museums-besøg må være Brequet i Paris.... Icon_e_surprised
Så det er ikke KUN PP på museet, hvilket jeg synes var/er utroligt flot, også det at komme til at se nogle af de ure der er afbilledet i mange bøger om urenes udvikling, de lå lige 20 cm fra en, kun med glas imellem.... Icon_e_surprised
Mvh Lars

Det var en rigtigt god oplevelse som selv fruen syntes var spændende. Det besøg her bestemt ikke gjort mig mindre interesseret i PP.
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Lækkert ur Danny men i min verden har de bare begået den dumhed, at tage overpris for 5170. I forhold til så meget andet PP er det ur i min bog ALT for dyrt. Et relativt simpelt kronograf i guld bør ikke koste +500 k Icon_rolleyes Det er jo stort set det samme som de forlanger for 5140 med evighedskalender eller en sjat mere end 5960 med både kalender og kronograf. Det hænger ikke sammen...

/Mads

For lidt over 500 k kan man få en ALS Datograph up/down ( 403.035 ) i platin! Eller spare lidt penge og gå efter en vacheron 47192 ( og så se om man kan leve med at den er lidt skeløjet ). Jeg ville også have svært ved at vælge PP selvom det i min verden er KRONOGRAFEN.
Svar
Der ville jeg klart foretrække Datograph'en som jeg finder afsindig lækker Icon_love
Svar
mojohe Skrev:

/Mads

For lidt over 500 k kan man få en ALS Datograph up/down ( 403.035 ) i platin! Eller spare lidt penge og gå efter en vacheron 47192 ( og så se om man kan leve med at den er lidt skeløjet ). Jeg ville også have svært ved at vælge PP selvom det i min verden er KRONOGRAFEN.

Der er bare en LILLE udfordring med Datographen. Den er kun 39 mm hvor 5170 fra PP er 41 mm, så på min arm vil PP 5170 passe bedre, men jeg giver dig ret i at Datographen virker som et bedre køb end PP 5170, hvis man kan leve med de 39 mm, da de brugt koster det ca. det samme.
Svar
Datographen giver i min verden PP 5170 baghjul på alle punkter. Det er SÅ sprød en klokke Icon_cool L&S kronoværk anses i øvrigt som det fineste af alle serieproducerede kronoværker og var efter sigende årsagen til at PP er kørt inhouse i 5170'eren frem for Lemania basen som i 5070.

Øhh Danny 5170 er altså også kun 39 mm lige som Datographen. Det var forgængeren ref. 5070 der var 41 mm, så vidt jeg husker.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Datographen giver i min verden PP 5170 baghjul på alle punkter. Det er SÅ sprød en klokke Icon_cool L&S kronoværk anses i øvrigt som det fineste af alle serieproducerede kronoværker og var efter sigende årsagen til at PP er kørt inhouse i 5170'eren frem for Lemania basen som i 5070.

Øhh Danny 5170 er altså også kun 39 mm lige som Datographen. Det var forgængeren ref. 5070 der var 41 mm, så vidt jeg husker.

/Mads

Du har ret 5170 er kun 39 mm (den føltes dog som samme størrelse som 5270 da jeg prøvede dem i butikken), det er 5270 som er 41 mm, så det fik jeg lige byttet rundt på. 5270 er så lige 400k dyere igen Icon_e_sad

Den gamle 5070 er 42 mm.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)