Indtil Deep Sea - ure i 10K-prisklassen
lajzen Skrev:Istedet for at købe flere ure i mellem klassen og tabe penge den vej, vil jeg nok istedet gå i banken og låne direkte til et DS.

Ved godt du så skal betale renter, men det går lige op med det du ellers vil tabe på mellem stations urene og så har du det ur du vil have med det samme. Hvis du sælge dit andet mellem stations ur du har nemlig Omega PO, så er det vel en 30 stykker der skal til.(…)
Jeg kunne ikke finde på, at låne pengene til et ur i banken, og som skrevet tidligere så har jeg pengene til et DS, men jeg er ikke ’parat’ til at bruge disse på en DS, som tingene er nu. Livet er andet end ure (det er det faktisk Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin ), og som far til en knægt på halvandet år må jeg hellere udvise den ansvarlighed, som følger med rollen Icon_e_smile

Oprindeligt var mit PO ikke tænkt som et ”mellemstations-ur”, men efterhånden som min interesse for ure er vokset, må jeg erkende, at det er røget i denne kategori Icon_e_biggrin

Endelig må jeg nok også indrømme, at ’jagten’ på det næste ur betyder en del for mig, og hvis jeg nu køber en DS, ja så er det vel det (eller er det? For jeg ser jo hos jer andre, at ’mere vil have mere’ Icon_mrgreen )

@Kim T: Meget enig i dine betragtninger…
Svar
DonWerner Skrev:Det kan jeg skrive under på. Jeg gjorde det netop på den måde og det blev MEGET dyrere. Spar op og køb når pengene er der. Du bliver alligevel ikke tilfreds med et ur til 10k, hvis det er DeepSea'en du er på udkig efter.
I glemmer helt den "rejse" det er.... Jeg ville aldrig være tilfreds med at spare 50k op, og købe et ur. Det er meget sjovere på den anden måde. Tænk sig, hvis man ikke havde haft nogen kærester, inden man blev gift Icon_e_surprised Det havde nok også været billigere, men trist Icon_e_sad Icon_mrgreen
Svar
Sociologen Skrev:Endelig må jeg nok også indrømme, at ’jagten’ på det næste ur betyder en del for mig, og hvis jeg nu køber en DS, ja så er det vel det
Jeg kan heller ikke se hvad jeg skal, efter et DeepSea, derfor gør det mig ikke noget at jeg "mellemlandede" på et PAM243.
Svar
Man kan nemt ryger på mere vil have mere vognen
jeg er har det som dig der er også andet i livet end urene og derfor vil jeg heller ikke smide flere og flere penge efter dem.

Jeg ser intet forkert i at man et sted beslutter sig at sige nu har jeg det eller disse ure og det er godt nok og passer med de penge jeg vil bruge,man skal så måske ikke ud i den sjove
jagt mere på næste ur men derfor behøver ens urinteresse jo ikke falde helt til jorden og dø ud.

Jeg prøvede at se om jeg kunne med et ur jeg virkelige havde ønsket mig og så en beater,men jeg savner og mangler godt nok en seriøs diver
så sådan en skal der ind på et tidspunkt,men så mener jeg faktisk også alvorligt at jeg er færdig med at bringe penge ind på urbålet.(man kan selvfølgelig altid sælge og købe igen)

For jeg har som helt klart andre steder jeg kan satte dem og på andre mennesker
og hos os er det bare sådan at køber jeg et ur så er der også et fravalg som betyder mere eller mindre for andre i familien.

Vil det der kan være sidste urkøb så betyde noget for min urinteresse INTET
jeg vil stadigvæk nyde min daglige gang herinde sammen med alle jer andre TOSSER Icon_e_wink Icon_e_biggrin

Claus de andre dame bekendskaber kaldte man jo for træning
så er det bare spørgsmålet hvor meget træning man behøver for man gifter sig eller køber uret på endestationen Icon_mrgreen
Svar
ClausT Skrev:
DonWerner Skrev:Det kan jeg skrive under på. Jeg gjorde det netop på den måde og det blev MEGET dyrere. Spar op og køb når pengene er der. Du bliver alligevel ikke tilfreds med et ur til 10k, hvis det er DeepSea'en du er på udkig efter.
I glemmer helt den "rejse" det er.... Jeg ville aldrig være tilfreds med at spare 50k op, og købe et ur. Det er meget sjovere på den anden måde. Tænk sig, hvis man ikke havde haft nogen kærester, inden man blev gift Icon_e_surprised Det havde nok også været billigere, men trist Icon_e_sad Icon_mrgreen

Men rejsen er jo netop ikke så vigtig, hvis man kender destinationen. Icon_e_smile

Det er selvfølgelig forskelligt hvilken tilgang man har til tingene, men for mit eget vedkommende ville jeg gerne ha' sparet de adskillige tusind kroner det har kostet mig, i mit forsøg på at finde et ur, som kunne dække mit behov, indtil jeg fik råd til DeepSea'en.
Svar
ClausT Skrev:Jeg kan heller ikke se hvad jeg skal, efter et DeepSea, derfor gør det mig ikke noget at jeg "mellemlandede" på et PAM243.

Det er absolut heller ikke noget dårligt sted at mellemlande! Icon_e_surprised
Venlig hilsen
Jesper
Svar
Jeg er meget enig med dig Don derfor har jeg også svært ved at købe andet end en DSer
men vi er tilbage til at vi angriber tingene forskelligt Icon_cool
Svar
DonWerner Skrev:Men rejsen er jo netop ikke så vigtig, hvis man kender destinationen. Icon_e_smile
På dette punkt er jeg af den diametralt modsatte holdning. Ikke kun i relation til ure, men livet og dets forunderligheder i almindelighed. Måske netop derfor, jeg ikke ’hopper ud i det’ og køber en DS ASAP Icon_e_smile
Svar
DonWerner Skrev:Men rejsen er jo netop ikke så vigtig, hvis man kender destinationen. Icon_e_smile
Dette forum ville være et kedeligt sted, hvis det var den gererelle holdning Icon_mrgreen

Man starter med noget billigt, ender måske med noget dyrt. Det kaldes udvikling Icon_e_wink
Svar
Jeg syntes bestemt også rejsen i urverden og jagten på det næste ur kan være vigtig,men jeg er også kommet frem til at
havde jeg den diver i kassen som jeg mangler så kunne jeg sagtens sidde her foran skærmen og følge med i jeres rejser og jagter (og have glæde ved det) uden selv at skulle have det næste fix Icon_e_wink

Jeg mener også at ligemeget hvad for ure vi snakker om hvis vi tager fra 50k af og ned (skulle mene at det dækker de fleste ure i vores tråde)
så taber man penge på dem alle sammen,så kan det være et stort eller lille tab men faktum er at der er et tab.

Derfor skrev jeg at jeg var enig med det Don sagde
nu ville jeg heller ikke være bange for at låne nogle penge i banken til et ur,det kunne jeg sagtens finde på hvis jeg beslutter mig endeligt at DSeren må jeg bare eje.

Så kan man sige at pengene står dårligt,måske men jeg gider faktisk ikke alt det købe og sælge for bare at nå frem til det ur som jeg udemærket vidste fra starten var det jeg ville have
og kom jeg frem til en dag at skulle sælge en evt DS igen ja så er det bare samme fremgangs måde som da jeg solgte mit ORIS Icon_cool
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)