Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Givet Likes: 0
Claus Tukjær Skrev:TimeToWatch.dk Skrev:Som flere også skriver er U-Boat et mærke der deler vandene, og denne omdel er ingen undtagelse. Summerer jeg sammen på hvad jeg IKKE tænder på i urverden matcher dette ur ret godt alt dette. +46 i diameter, +16 mm i højden, bronze, standard ETA værk, uharmonisk design, kunstigt-vintage look, dårlig value-for-money, dårlig historie, mode mærke. Men derimod syntes jeg det er fint de produceres for manfoldighedens skyld, og netop så man finder sin rette hylde. Ville hellere undvære et ur end skulle gå med dette
/Mads
Hvad mener du i øvrigt med "dårlig" historie?
Jens har vist svaret på dette, men i Uboats tilfælde er der mere i det end blot manglende levetid og innovation. I min bog er Uboat et "designer-ur" man har forsøgt at markedsføre på en historik man ret og slet ikke har. Dertil at den historik man har siden år 2000 hvor det startede er fyldt med uheldigheder. Hvis man søger lidt på mærket kommer der masser af uheldige historier op på bla. manglende kvalitetskontrol, finish problemer, dårlig after sale service osv. Så her mener jeg faktisk ikke at manglende historie er lig dårlig historie, men rent faktist dårlig historie i den tid mærket har eksisteret

Jeg har ikke fulgt meget med i mærket, så det kan være blevet bedre. Stiftede bekendskab med det i start 00'erne og der fangede det ikke min interesse da det var for meget "mode-ur", og den holdning har jeg stadig. For meget fokus på design og branding, og for lidt fokus på horologien.
/Mads
•
Svar: 326
Tråde: 24
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Godt at der er noget der hedder mangfoldighed !
Men mads, du beskriver jo mærket ganske godt, at det lider under/ har lidt under alt verdens ulykke på den ene og den anden måde, men at direkte at lave en samligning med graham ure,det er lige at tage munden fuld, DEN ENESTE SAMLIGNING DER ER AT KRONEN SIDDER I VENSTRE SIDE ! så er den ikke længere.
Jeg har for 6-7 siden haft 2 stk u-boat ure som jeg dengang erhvervede for 60% under deres vejl pris, det troede jeg kunne være en god forretning,
Men jeg måtte sande at det var umuligt at komme af med, og jeg endte med at sælge dem, endnu billigere end det jeg gav for dem.
Så jeg må sige som flere har gjort, det er en absolut keeper, for du kan ikke komme af med det igen.
•
Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Dam Skrev:Godt at der er noget der hedder mangfoldighed !
Men mads, du beskriver jo mærket ganske godt, at det lider under/ har lidt under alt verdens ulykke på den ene og den anden måde, men at direkte at lave en samligning med graham ure,det er lige at tage munden fuld, DEN ENESTE SAMLIGNING DER ER AT KRONEN SIDDER I VENSTRE SIDE ! så er den ikke længere.
Vil godt lige pointere at Graham sammenligningen ikke kom fra mig. Er enig i at eneste sammenhæng er få designelementer med en betjening på venstre side. Horologisk og finishmæssigt er det to meget forskellige uret.
/Mads
•