Sprinter Skrev:Det virker nærmest som om Rolex er 'fredet' !! Hvor mange mennesker uden for denne kreds vil f.eks lægge mærke til en lille rød tekst på et ur! Folk må vel købe hvad de har lyst til og hvis den røde skrift kan glæde ejeren er det helt fint for mig. Er det et problem for andre, hvad så!! Hvem er det iøvrigt et problem for? Næppe Rolex!
Selvfølgeligt må folk da købe hvad de vel. Vi må vel også ha lov at være nogen som finder det usmageligt hvis der næsten direkte kopieres design (se billedet fra mig gentaget her nederst).
Jeg ville absolut hellere ha et minimærkes billige ur, end et ur der helt bevidst kopierede et kendt mærke. Den gælder i øvrigt hele vejen rundt - min kone vil langt hellere ha en billig taske i taskens eget udseende, end en kopi af LV eller Gucci - Jeg vil hellere skrive med en Bic eller en Ballograph, end med en kopi af Mont Blanc - o.s.v. o.s.v.
Det er ikke fredshelligt, og de som gerne vil gå med kopier - smykker sig i mine øjne med lånte fjer, men er de glade for det, så har jeg ingen ophævelser, jeg vil bare absolut ikke selv.
Hvis det kan virke som om Rolex er fredet, så er det nok fordi det ofte er Rolex der kopieres, ellers ser jeg ingen grund og Rolex og andre virksomheder der kopieres må selv vælge deres kampe til eller fra. Nogen mennesker må holde af kopier, og jeg må ha lov til absolut ikke at holde af dem, og personligt finde, at det trækker et mærke ned at kopiere, uden at skulle ses på som snob af den grund.
(gentager gerne at jeg
ikke finder Steinhart "flyverurne" er kopier, men ex den Ocean1 som jeg gentager her)
vh