Indtil Deep Sea - ure i 10K-prisklassen
Baun Skrev:Hmmm....

Det kommer vel også lidt an på strategien.

Hvis man følger med på gode indkøbssider - og er parat til at slå til på gode tilbud - kan man jo prøve ganske mange ure uden at det koster en klink, vil jeg tro!

Sværere er det naturligvis hvis man går målrettet efter helt bestemte modeller. men hvis det blot er vejen til en Deep sea, kunne den godt være farbar!

Faktisk vil jeg tro at visse personer herinde kunne få et ganske pænt tilskud til en DS på denne måde.

vh Baun
Citat:
yes i agree you can always find watches for example in germany .Buy them at a price where you can use them for a time and get all of your money back when you sell in denmark.I have done this many times. Willy
Svar
Kim T Skrev:Jeg er ikke enig i de kommentarer der siger at man taber penge på "mellemstations" urene.
Hvis man køber fornuftigt, kan man godt holde prisen hjemme på disse ure.
(eller have et meget lille tab)
Det er jeg heller ikke. Jeg tror man går klogt i at regne med at tabe 10-15% og så blive glad hvis man ikke gør, men køber man et af de mere kendte mærker (som her ex en PO) - som har taget fuld kantstensafskrivning - og er et par år gammel, så kan man få det meste hjem igen (tabe 10-15%)

Forudsætningen er at man har tid. Tid til at se mange tilbud igennem, og ikke lade sig auktionsbegejstre til at give for meget. Sæt et max det må koste - med og uden papirer - og sæt det max klart i underkant af det du ser de fleste af slagsen gå til.

Køb kun ure i god stand (når vi taler så nye er det afgørende) og pas på uret - så kan du købe til for 10.000 kr og måske tabe 1 eller 2.000 kr - (og måske ikke tabe noget overhovedet), og ha et godt ur at gå med, indtil du - enten beslutter, at det faktisk er godt nok, eller vil tage skridtet videre.
Rejsen er vigtig uanset destinationen - Ingen årsag til at flyve til Los Angeles med døgn stop i Brussel og Atlanta - hvis man kan få den med døgn stop i London og Las Vegas. Hvem ved, måske er det slet ikke Los Angeles der trækker længere, når man er i Vegas - så vil man måske hellere tage sidste stop i San Francisco.

Selvfølgeligt kan man flyve direkte, helt som man kan købe et DS med det samme, men for mange er turen via noget Breitling, Seiko MM eller et PO en god oplevelse - og hvem ved, måske er DS slet ikke længere den ønskede endestation til den tid?

God tur vh
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
Kim T Skrev:Jeg er ikke enig i de kommentarer der siger at man taber penge på "mellemstations" urene.
Det er jeg heller ikke.

Jeg tror man går klogt i at regne med at tabe 10-15% og så blive glad hvis man ikke gør, men køber man et af de mere kendte mærker, som har taget fuld kantstensafskrivning og er et par år gammel, så kan man få det meste hjem igen (tabe 10-15%).

Køb kun ure i god stand og pas på uret - så kan du købe til for 10.000 kr og måske tabe 1 eller 2.000 kr.
Blot for debattens skyld: Jeg synes at du modsiger dig selv lidt her; først siger du at du ikke er enig i at man taber penge på "mellemstationerne" og bagefter redegør du for at man bør forvente et tab på 10-20 % (hvilket alt andet lige også er en pæn sjat, hvis man køber for 50 K, før man når til "endestationen").
Venlig hilsen
Jesper
Svar
Jesper B Skrev:Blot for debattens skyld: Jeg synes at du modsiger dig selv lidt her; først siger du at du ikke er enig i at man taber penge på "mellemstationerne" og bagefter redegør du for at man bør forvente et tab på 10-20 % (hvilket alt andet lige også er en pæn sjat, hvis man køber for 50 K, før man når til "endestationen").
Ja hvis man køber for 50 K taber man jo mere end hvis man køber et PO til 12.000 kr. Så jo det er nok for firkantet at sige man ikke taber penge - men at man taber ret lidt.
Jeg tror på 10% er realistisk - og det vil sige rundt 1000 kr for at ha et PO medens man finder ud af flere penge, eller bestemmer om det er et DS man vil have. det er for mig at se meget lidt at tabe (og som jeg skriver, man kan som også være heldig at det bliver 0 hvis man køber fornuftigt)

Jep taber man 10-15% af 50.000 kr har det kostet 5- 7.500 kr, men så har man måske haft 5 ure under den rejse - og det synes jeg stadigt ikke er slemt.

ClausT kan nok sige mere om hvad man taber, eller om han generelt har kunne holde sine tab under 10% når han har skiftet rundt
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Selvfølgelig taber man penge. Alt andet ville jo være mærkeligt.... Jeg har vel tabt et sted imellem 10-20k, på alle de ure jeg har haft..... Pr. ur, er det dog et meget begrænset tab, måske 4-5% i tab..... Det kan jeg godt leve med.

Jeg går ikke 100% efter et ur. Gjorde jeg det, havde jeg et DeepSea nu. Det blev en PAM243, fordi jeg kunne lave en bedre handel. Og kan vel på den måde have en PAM243 gratis i et halvt års tid.... Dem der taber mange penge, er dem som går hel hjertet efter noget, og tager fejl Icon_e_wink
Svar
hannover_dk Skrev:Ja hvis man køber for 50 K taber man jo mere end hvis man køber et PO til 12.000 kr. Så jo det er nok for firkantet at sige man ikke taber penge - men at man taber ret lidt.
Jeg tror på 10% er realistisk - og det vil sige rundt 1000 kr for at ha et PO medens man finder ud af flere penge, eller bestemmer om det er et DS man vil have. det er for mig at se meget lidt at tabe (og som jeg skriver, man kan som også være heldig at det bliver 0 hvis man køber fornuftigt)

Jep taber man 10-15% af 50.000 kr har det kostet 5- 7.500 kr, men så har man måske haft 5 ure under den rejse - og det synes jeg stadigt ikke er slemt.
Så er vi enige! Icon_e_wink
Venlig hilsen
Jesper
Svar
Min vej til et AP ROO og økonomien deri.

Jeg startede med et Speedmaster fra Bjarne (MyWatch)
Derefter var jeg igennem en hel del Omegaer, et par Rolex, et par Panerai + det løse.

Dette foregik over en periode på ca. 5 år
Når jeg regner efter, så har jeg haft et tab på ca. 4k

Det skal også siges at jeg flere gange har handlet hos Bjarne (MyWatch) og Bo(Kongen), som jo selvfølgelig skal tjene på det.
Det vil altså sige, at det reelt har kostet mig 4k at prøve alle disse fede ure.
Nogle er solgt med et lille tab og andre med en pæn fortjeneste.

Men ja, alt i alt, har der har været et tab.
For mig er 66.66 Dkr om måneden dog ikke noget, som på nogen måde ville få mig til at tænke......
Hold da op det var et stort tab.

Nævn en hobby man kan have for 66.66 Dkr om måneden Icon_question

Idag er jeg så nået frem til mit drømmeur.
Om det holder er der ingen der ved, men jeg føler mig rimmelig overbevist om at mit tab på dette ur også vil være begrænset.

Mvh. Kim T.
Svar
Kim T Skrev:Min vej til et AP ROO og økonomien deri.

Jeg startede med et Speedmaster fra Bjarne (MyWatch)
Derefter var jeg igennem en hel del Omegaer, et par Rolex, et par Panerai + det løse.

Dette foregik over en periode på ca. 5 år
Når jeg regner efter, så har jeg haft et tab på ca. 4k

Det skal også siges at jeg flere gange har handlet hos Bjarne (MyWatch) og Bo(Kongen), som jo selvfølgelig skal tjene på det.
Det vil altså sige, at det reelt har kostet mig 4k at prøve alle disse fede ure.
Nogle er solgt med et lille tab og andre med en pæn fortjeneste.

Men ja, alt i alt, har der har været et tab.
For mig er 66.66 Dkr om måneden dog ikke noget, som på nogen måde ville få mig til at tænke......
Hold da op det var et stort tab.

Nævn en hobby man kan have for 66.66 Dkr om måneden Icon_question

Idag er jeg så nået frem til mit drømmeur.
Om det holder er der ingen der ved, men jeg føler mig rimmelig overbevist om at mit tab på dette ur også vil være begrænset.

Mvh. Kim T.

Dit eksempel foregår over en 5-årig periode. Jeg kunne lave samme eksempel, blot over en 1-årig periode, hvor tabet er over 1000 kr. pr. mdr. Så det handler givet om hvor travlt man har.
Svar
DonWerner Skrev:Dit eksempel foregår over en 5-årig periode. Jeg kunne lave samme eksempel, blot over en 1-årig periode, hvor tabet er over 1000 kr. pr. mdr. Så det handler givet om hvor travlt man har.

Helt enig.

Hvis man som privat person ryger igennem 15 ure på et år, er der givet en stor chance for tab.

Men det jeg prøvede at belyse var, at det KAN lade sig gøre, at have og bruge nogle fede ure, igennem en længere periode uden et voldsomt tab.
Ved hjælp af lidt tålmodighed og sund fornuft har det for mig været muligt at bygge langsomt op til drømmeuret, og samtidig minimeret mit tab derved.

Og jeg har haft det sjovt imens Icon_cool

Mvh. Kim T.
Svar
DonWerner Skrev:Dit eksempel foregår over en 5-årig periode. Jeg kunne lave samme eksempel, blot over en 1-årig periode, hvor tabet er over 1000 kr. pr. mdr. Så det handler givet om hvor travlt man har.
Så har der måske været lidt nye ure med inde over?

Du har næppe levet op til det jeg nævnte tidligere i tråden:
Citat:Forudsætningen er at man har tid. Tid til at se mange tilbud igennem, og ikke lade sig auktionsbegejstre til at give for meget. Sæt et max det må koste - med og uden papirer - og sæt det max klart i underkant af det du ser de fleste af slagsen gå til.

Køb kun brugte ure i god stand (når vi taler så nye er det afgørende) og pas på uret - så kan du købe til for 10.000 kr og måske tabe 1 eller 2.000 kr - (og måske ikke tabe noget overhovedet)
Ville jeg tro?
vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)