29-11-2004, 03:30 AM
Anonymous Skrev:Kære Jacob H,
Det er skam ganske lovligt at købe herretøj fra min Hong Kong skrædder. som med alt andet man bestiller fra udlandet opkræver toldvæsenet told og moms når varerne bliver indført i landet fra et ikke EU land.
Det er ikke skrædderens opgave at betale skatten i DK men din egen.
Sidste gang betalte jeg omkring 800 i told og moms for et jakkesæt og en jakke og samlet set er det stadig billigt for et sæt skræddersyet tøj.
Så du behøver hverken at hidse dig op eller være harm - alle regler bliver skam overholdt!
Og Jan. Jeg kan kun være enig med dig om at det er en helt anden følelse når skrædderen kræser om dig og rettet tøjet personligt til sammen med dig. Det er noget helt særligt! Jeg syntes blot at jeg ville dele min gode oplevelse med jer, omkring et produkt (til en helt anden pris af Brdr and's) som jeg har været ovenud tilfreds med.
Mvh
Peter
jeg gjorde blot opmærksom på et tilfælde, hvor naive kunder troende at de havde fået en vare ekstra billigt fra en fjernøstlig skrædder, hvilket viste sig ikke at være tilfældet. Jeg kender personligt flere som er faldet for billige udenlandske priser, for blot (for sent) at erfare, at Told og Skat i den sidste ende fordyrer varen meget.
Mvh Jacob H
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)