Han er en virkelig 100% ok urhandler. Iøvrigt en meget behagelig person at være i lokale med - har mødt ham flere gange. Senest på P-Day hvor han bla havde en 6251/A'er (Vintage Panerai) med.
Han har en legitimate business, så lad ham dog sælge til de gode priser som han kan.
•
Guru13 Skrev:ohw Skrev:Til Morgan, så vidt jeg ved sender Markus urene fra et andet EU-land.
F. eks. Tyskland eller Italien. Er det ikke korrekt?
det er korrekt. Venter på en Pam fra Markus og han sender fra et EU land.
Og til Morgan.... Jeg tror de fleste der kommer bare en gang imellem på dette site, efterhånden godt ved alt det der med told og moms. Jeg sporer en "lad være med at købe i et andet land end DK" tone fra dig, hver gang der er spørgsmål om handel uden for DK. Dette forum er vel uafhængigt af forhandlere i DK ? Det handler vel om , at vi herinde kan hjælpe hinanden med vores ur-fetischisme ? Det behøver vel ikke være verdensfirmaet Klarlund ( gud være med dem) der skal have patent på alt vedr. exclusive ure i DK ?
Men det er jo også de øjne der læser, der fortolker.... og sådan læser jeg.
•
er simpelthen ikke konkurrencedygtige!
Den lave dollar gør at man selv incl moms, told, fragt, vand og sæbe kan spare en pæn slat. Og mange yder faktisk garanti samtidigt.
Men det vender jo når dollaren (om gud vil) begynder at komme sig. Det samme gælder Japan da yen også er ret lav.
•
Hej
fik i sidste uge en Speedmaster Pro fra Markus, leveret fra Italien, med udfyldt garantibevis osv. så ingen problemer der.
Man skal vente lidt på at få varen, frem for at hente den hos en forhandler i DK, men Silvermagic er jeg 100% tryg ved at handle hos.
Og som andre skriver bliver varen sendt fra et EU land så ingen told overraskelser heller.
Kan kun anbefales.
I øvrigt mit første "rigtige" ur... det er altså en fornøjelse at trække det op
•
Hej Guru,
Jeg har ikke umiddelbart nogen holdning til hvor folk køber tingene, og jeg vil da nærmest (og det har jeg også sagt tidligere) anbefale folk at checke priserne i EU. Men hvis en forhandler uden for EU, kører bilen en tur til Italien, og sender varen fra Italien, er der et-eller-andet der fortæller mig at jeg som forbruger måske skulle overveje at spørge efter told papirerne. Det er så bare min holdning.
Der er heller ikke nogen hemmelighed at når du nu skal bruge din 12 mdrs schweisiske garanti, må der jo være en del papirarbejde involveret med export og reimport.
Men folk der handler ved f.eks. Haeffner i tyskland, det forstår jeg ganske godt. Og jeg har da også selv købt ure i både tyskland, spanien, og england.
Mvh Morgan
Guru13 Skrev:ohw Skrev:Til Morgan, så vidt jeg ved sender Markus urene fra et andet EU-land.
F. eks. Tyskland eller Italien. Er det ikke korrekt?
det er korrekt. Venter på en Pam fra Markus og han sender fra et EU land.
Og til Morgan.... Jeg tror de fleste der kommer bare en gang imellem på dette site, efterhånden godt ved alt det der med told og moms. Jeg sporer en "lad være med at købe i et andet land end DK" tone fra dig, hver gang der er spørgsmål om handel uden for DK. Dette forum er vel uafhængigt af forhandlere i DK ? Det handler vel om , at vi herinde kan hjælpe hinanden med vores ur-fetischisme ? Det behøver vel ikke være verdensfirmaet Klarlund ( gud være med dem) der skal have patent på alt vedr. exclusive ure i DK ?
Men det er jo også de øjne der læser, der fortolker.... og sådan læser jeg.
•
DF,
Eksemplet ovenfor. G/S Sub. I usa koster den mellem 5400-5600$ gråt.
Dvs. 5500 (i snit)
+ fragt ( ca 80$ forsikret til EU)
= 5580 + 25% moms = 6975 US$
Hertil kommer tolden, som alt efter tolderens humør og kompetence vil ligge mellem 2-2,5%
Dvs, med en US$ kurs på ca 5,6 (rimeligt nok) ligger du på en pris på ca. 39060 Dkr + de 2-3% told + de udgifter til evt. bankoverførsel.
Jeg kan ikke se at de ca. ~40k er meget anderledes en hvad de handles til i DK ?
Morgan
D F Skrev:er simpelthen ikke konkurrencedygtige!
Den lave dollar gør at man selv incl moms, told, fragt, vand og sæbe kan spare en pæn slat. Og mange yder faktisk garanti samtidigt.
Men det vender jo når dollaren (om gud vil) begynder at komme sig. Det samme gælder Japan da yen også er ret lav.
•
Kan få en 16613 til 4550 USD derovre. Mint, komplet. Greymarket dealer. 2 års garanti. Do the math.
Endvidere findes den i UK til ml. 3-3300 pund......................
Med disse "uligheder" kommer aldrig til at købe i DK. Thats it. Som sagt er det jo dollarkursen der straffer hårdt pt.
Iøvrigt er en meget stor del af det at samle ure er jagten på dem, og så at få dem til den rigtige pris, hvor der ikke er x antal mellemmænd der tjener.
My 2 Cents
•
Svar: 316
Tråde: 14
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Morgan Jones - Vintageure Skrev:Jeg har ikke umiddelbart nogen holdning til hvor folk køber tingene, og jeg vil da nærmest (og det har jeg også sagt tidligere) anbefale folk at checke priserne i EU. Men hvis en forhandler uden for EU, kører bilen en tur til Italien, og sender varen fra Italien, er der et-eller-andet der fortæller mig at jeg som forbruger måske skulle overveje at spørge efter told papirerne. Det er så bare min holdning.
Mvh
Morgan
Helt enig ....
•
"DF"
Snakker vi nu om MINT eller NIB ?
Fordi hvis du påstår du kan få en NIB 16613 til 4500 US$ skal du vist lidt længere ud på landet. Ellers email mig. Så snupper jeg en 10 stykker.
Mvh
Morgan
D F Skrev:Kan få en 16613 til 4550 USD derovre. Mint, komplet. Greymarket dealer. 2 års garanti. Do the math.
Endvidere findes den i UK til ml. 3-3300 pund......................
Med disse "uligheder" kommer aldrig til at købe i DK. Thats it. Som sagt er det jo dollarkursen der straffer hårdt pt.
Iøvrigt er en meget stor del af det at samle ure er jagten på dem, og så at få dem til den rigtige pris, hvor der ikke er x antal mellemmænd der tjener.
My 2 Cents
•
Morgan Jones - Vintageure Skrev:DF,
Eksemplet ovenfor. G/S Sub. I usa koster den mellem 5400-5600$ gråt.
Dvs. 5500 (i snit)
+ fragt ( ca 80$ forsikret til EU)
= 5580 + 25% moms = 6975 US$
Hertil kommer tolden, som alt efter tolderens humør og kompetence vil ligge mellem 2-2,5%
Dvs, med en US$ kurs på ca 5,6 (rimeligt nok) ligger du på en pris på ca. 39060 Dkr + de 2-3% told + de udgifter til evt. bankoverførsel.
Jeg kan ikke se at de ca. ~40k er meget anderledes en hvad de handles til i DK ?
Morgan
D F Skrev:er simpelthen ikke konkurrencedygtige!
Jeg har tidligere fået oplyst af Told & Skat at tolden på arbåndsure højst kan beløbe sig til ca. 5,94 kr. (afhængig af Eurokursen). Hvor har du tallet 2-2,5 % fra?
mvh Jacob H
•
|