Polering
Hvad bruger i til at polerer jeres ure med?
Jeg bruger Autosol og vandslibepapir, men kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der har et bedre foreslag?

Mvh. Jon
Svar
Jeg bruger en urmager Icon_e_wink eller Cape Cod til lettere mærker på de blankpolerede flader.
Når det er på glasset, så har jeg brugt Slipol.
Svar
Brasso og en gammel sok, men egentlig syntes jeg det er lidt omsonst at polere mine ure, da jeg er urbruger, og burgsting får altså brugsspor:D

Men held go lykke med resultatet!
Svar
Kristofferj Skrev:Brasso og en gammel sok, men egentlig syntes jeg det er lidt omsonst at polere mine ure, da jeg er urbruger, og burgsting får altså brugsspor:D

Men held go lykke med resultatet!

Du har ret, men når jeg får et nyt brugt ur, må det gerne shines op inden det tages i brug!

Mvh. Jon
Svar
Brasso til de blanke overflader, og den grønne side af en grydesvamp til de børstede!
Svar
Hej

Den med Brasso til det blanke er god nok, men jeg har efterhånden set for mange ure der er delvist ødelagt af en grydesvamp i ukyndige hænder. Icon_e_sad

MVH Peter
İmage
Svar
Jonnielse Skrev:Hvad bruger i til at polerer jeres ure med?
Jeg bruger Autosol og vandslibepapir, men kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der har et bedre foreslag?

Mvh. Jon
I use autosol and a soft cloth.I would never attempt to polish the case or bracelet with anything else.Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Er der en dybere mening med at der anbefales Brasso i stedet for Silvo?
Jeg polerer aldrig ure, men pudser gerne sølvtøj! Da anvender jeg "Rød Egern" fra Bro Kemisk Teknisk Fabrik. Virker godt og lugter ikke rædsomt som Silvo. Og giver ikke meget sorte fingre. Plejer dog at bruge gummihandsker!
Hvis mine ure trænger til lidt pudsning - specielt "guld"-ure, bruger jeg en "Connoisseurs" Jewellery Wipe.
Min køler på bilen (ordntlige biler har "køler", "radiator" curtsey, Willy) får den en gang Autosol, men det virker som om at det indeholder meget slibemiddel(?)
Svar
Peter Skrev:Hej

Den med Brasso til det blanke er god nok, men jeg har efterhånden set for mange ure der er delvist ødelagt af en grydesvamp i ukyndige hænder. Icon_e_sad

MVH Peter
Ukyndige hænder kan vel ødelægge alt, uanset hvilke slibemidler der anvendes?
Svar
khbk Skrev:Er der en dybere mening med at der anbefales Brasso i stedet for Silvo?
Jeg polerer aldrig ure, men pudser gerne sølvtøj! Da anvender jeg "Rød Egern" fra Bro Kemisk Teknisk Fabrik. Virker godt og lugter ikke rædsomt som Silvo. Og giver ikke meget sorte fingre. Plejer dog at bruge gummihandsker!
Hvis mine ure trænger til lidt pudsning - specielt "guld"-ure, bruger jeg en "Connoisseurs" Jewellery Wipe.
Min køler på bilen (ordntlige biler har "køler", "radiator" curtsey, Willy) får den en gang Autosol, men det virker som om at det indeholder meget slibemiddel(?)
Yes but i polish very gently and i use a soft toothbrush and cotten cloth to give the final polish.And then i give the watch a car sealing treatment to protect it .I use an American product called Ultra Glozz that FDM sell.It is a fantastic product for cars or watches .You can use it on all the watch even the glass.So if you have a watch with coating on the outside of the glass try Ultra Glozz. Willy the cleaner
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)